کد خبر: 861953
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
من همان پسری هستم که تو به جایم درس خواندی!
دستگیری عواملی که «در این قسمت» چیزی نوشتند دارندگان مداد «سفت» به دستگاه قضایی معرفی شدند / اضافه شدن پارک دوبل به کنکور برای کشیدن ترمز بانوان!
«کنکور» نوعی بیماری است و همان‌طور که از نامش پیداست، بیمار را «کور» می‌کند! البته نه کاملاً کور، اما بینایی را بسیار محدود می‌کند به طوری‌که فقط تا نوک بینی را می‌بیند یا نهایتاً تا روی برگه سؤالات! در نتیجه هر چیزی که خارج از برگه امتحان و تست‌هایش باشد از دیدرس فرد مبتلا دور است.
 
عوارض داروی ضداضطراب
ابتلا به کنکور، عوارض دیگری هم دارد. از جمله اضطراب و نگرانی شدید مخصوصاً در سال آخر دوره متوسطه. بعضی از پزشکان برای کاهش اضطراب، آموزشگاه یا لوح فشرده و کتاب‌های کنکوری را تجویز می‌کنند اما تحقیقات نشان داده که این داروها مؤثر نیست و درد بی‌پولی را هم به دردهای بیمار اضافه می‌کند!
 
اهمیت مداد نرم
کنکور بعضی از مسئولان را هم مبتلا کرده است. آن‌ها به جز لزوم بردن مداد نرم سر جلسه و حرمت مستطیل «در این قسمت چیزی ننویسید»، هیچ چیز را مهم نمی‌بینند! مثلاً اینکه کل نظام آموزشی ما زیر سؤال رفته و از مدرسه و دانشگاهمان آدم باسواد بیرون نمی‌آید، در دید آنان نیست. این هم از عوارض ابتلا به کنکور است.
چیزی نمانده سخنگوی دائم سازمان رنجش (همان سازمانی که مدت 40 سال مسئول هموار کردن رنج کنکور بر داوطلبان است!) مصاحبه کند که: عموم داوطلبین عزیز مداد نرم با خود می‌آورند اما بعضاً دیده شده برخی از عناصر معلوم‌الحال که خود را در بین کنکوری‌ها جا زده‌اند، با هدف زیر سؤال بردن نظام آموزشی کشور، به جای مداد نرم مداد سفت با خود می‌آورند که ما ابلاغ کرده‌ایم مراقبین محترم، مدادهای همه داوطلبان را کنترل نموده و دارندگان مداد سفت را فوراً به دستگاه قضایی معرفی کنند. از سوی دیگر تعدادی خرابکار نفوذی، اقدام به نوشتن «چیزی» در «آن قسمت» کرده‌اند که به زودی دستگیر می‌شوند.
 
قیف برعکس، سطل سوراخ
قبلاً می‌گفتند کنکور قیف برعکس است. اما حالا بیشتر شبیه سطل سوراخ شده! قبلاً به خاطر سختی عبور از کنکور، لقب قیف برعکس را به آن داده بودند، اما حالا که ظرفیت دانشگاه‌ها از داوطلبین بیشتر شده، کنکور تنها فایده‌اش سرپا نگه داشتن آموزشگاه‌ها و ناشران کنکوری است! همان‌هایی که هر چقدر خرجشان کنی فایده ندارد و مثل سطل سوراخ هیچ‌وقت پر نمی‌شود!
 
مدرک ازدواج
سؤال: کنکور چگونه باعث افزایش سن ازدواج شده است؟
جواب: فرد کنکوری، یا قبول می‌شود که در آن صورت باید چندین سال به دانشگاه رفت و آمد نموده و پس از آن چند سال هم دنبال شغل و درآمد مناسب بگردد، در نتیجه ازدواجش سا‌ل‌ها به تأخیر می‌افتد.
یا در کنکور قبول نمی‌شود که در آن صورت کلاً به او زن نمی‌دهند زیرا الان دختر دم بخت، پایین‌تر از کارشناسی‌ارشد پیدا نمی‌شود!
 
پارک دوبل در کنکور
به نظر من کنکور یک باگ اساسی دارد و آن را دخترخانم‌ها پیدا کرده‌اند و مثل یک راز بین خودشان نگه داشته‌اند! وگرنه قرار نبود کنکور فقط برای آقاپسرها سد باشد و برای دخترخانم‌ها سرسره! جناب مستطاب کنکور، رشته‌های خوبش را توی سینی گذاشته و تقدیم دخترخانم‌ها کرده است و آقاپسرها را ناکام گذاشته! بعد همین دخترخانم درس می‌خواند و می‌خواند و می‌خواند تا به کارشناسی و ارشد می‌رسد، وقتی خواستگار دیپلمه برایش می‌آید، رد می‌کند و به کمتر از دکترا راضی نیست! حالا این خواستگار آیا حق دارد بگوید من همان آقاپسری هستم که تو به جایم درس خواندی؟! بعدش هم به جای من شاغل شدی با نصف حقوق! خب چه انتظاری داری؟!
آقایان باید هر چه سریع‌تر یک فکر اساسی برای این مسئله بکنند که کنکور کمی مردانه‌تر شود! مثلاً یک بخش «پارک دوبل» هم به کنکور اضافه کنند!
     
اگر شما هم از مبتلایان به کنکور امسال بودید، حالا که تمام شد امیدواریم به زودی بینایی خود را به دست آورده و دنیا را یک جور دیگر ببینید. به قول سهراب: چشم‌ها را باید شست... وگرنه کنکور خود از اسمش پیداست که چه بلایی به سر آدم می‌آورد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر