کد خبر: 861939
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: مانده منابع بانک های دولتی در استان 103 هزار میلیارد ریال است که از این میزان 89 هزار میلیارد ریال آن معادل 86 درصد به صورت تسهیلات پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: مانده منابع بانک های دولتی در استان 103 هزار میلیارد ریال است که از این میزان 89 هزار میلیارد ریال آن معادل 86 درصد به صورت تسهیلات پرداخت شده است.

ظفر افشون معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: استان مرکزی با نرخ بیکاری هفت و چهار دهم درصد کمترین نرخ بیکاری کشوررا در بهار سال جاری به خود اختصاص داد.
وی افزود: از ابتدای آغاز طرح رونق تولید، هفت هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به هزار و 106 واحد تولید استان مرکزی پرداخت شده است.
افشون تصریح کرد: استمرار سیاست های دولت تدبیر و امید در سطح ملی همراه با برنامه های عملیاتی و اجرایی در سال 96 موجب شد که نرخ بیکاری استان مرکزی در بهار امسال مجدد روندی کاهشی داشته به گونه ای که این نرخ در سه ماهه ابتدایی سال به هفت و چهار دهم درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک دهم درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: از مهمترین عوامل موثر در کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی می توان به اجرای مناسب طرح رونق تولید تخصیص تسهیلات به یک هزار و 106 واحد تولید کوچک و متوسط استان مرکزی اشاره کرد که این امر علاوه بر حفظ و صیانت از فرصت های شغلی موجود باعث افزایش فرصت های شغلی و افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید در قالب واحدهای فعال شده است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اظهار کرد: تخصیص حدود 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه در قالب تبصره 26 قانون بودجه، مصوبات سفر ریاست جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی و افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهره برداری از طرح های ملی کوچک و بزرگ در استان مرکزی از دیگر ثمرات تثبیت توسعه اقتصادی در استان مرکزی است.
وی عنوان کرد: براساس اطلاعات موجود 222 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 9 هزار و 110 میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود سه هزار نفر درسال 95 در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار