کد خبر: 861934
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
عضو هيئت رئيسه مجلس با تأكيد بر اينكه مجلس درباره برنامه ششم كوتاه نمي‌آيد، گفت: راهكار برخورد با رفتار فراقانوني دولت، سؤال از رئيس‌جمهور است و اگر برنامه ششم اجرا نشود، مجلس اين كار را خواهد كرد.
به گزارش فارس، احمد اميرآبادي نماينده مردم قم و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عدم ابلاغ قانون ششم توسعه از سوي رئيس‌جمهور، اظهار داشت: رئيس‌جمهور از ابتدا با ارائه برنامه ششم مخالف بود و حتي در بحث سياست‌هاي كلي برنامه ششم كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام بررسي شد، در آن جلسات حضور فعالي نداشت و با آن مخالفت مي‌كرد.
اميرآبادي ادامه داد: همان موقع گفته شد كه مرحوم هاشمي رئيس وقت مجمع به ايشان گلايه كرده بود كه شما دولت قبل را به قانون‌گريزي متهم مي‌كنيد و چطور نمي‌خواهيد در برنامه ششم توسعه چيزي ارائه كنيد. عضو هيئت رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تهيه اين قانون در مجمع و ابلاغ آن از سوي رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان كرد: دولت در آن مقطع در يك تنگنايي قرار گرفت و ناچار بود برنامه را اعلام كند اما احكام را به مجلس ارائه داد و آن موقع رئيس مجلس اعلام كرد اينها احكام برنامه است و دولت بايد برنامه را ارائه دهد اما نهايتاً و پس از اين رفت و برگشت‌ها بين مجلس و دولت چهار تا پنج صفحه آن هم به امضاي آقاي نوبخت به مجلس داده شد و آقاي لاريجاني هم اعلام كرد اين برنامه مورد نظر مجلس نيست و به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند. وي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب در آن نامه دستور فرمودند كه مجلس آن را با همكاري دولت انجام دهد و مجلس خودش برنامه را شروع كرد و كميسيون تلفيق روي ‌آن وقت گذاشت و اين برنامه را تهيه و در صحن نيز تصويب كرد.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي درباره اينكه برخي معتقدند با اين روند هويت مجلس زير سؤال مي‌رود و چه اقداماتي بايد براي برخورد با اين رفتار فراقانوني صورت گيرد، گفت: ما اولاً منتظريم كابينه شكل بگيرد و دولت رأي اعتماد را بگيرد، قطعاً مجلس در بحث برنامه ششم كوتاه نمي‌آيد و مصوبه را از دولت خواهد خواست كه آن را اجرا كند. وي با بيان اينكه مجلس در سه جا مي‌تواند بحث نظارتي خود را در قبال دولت اعمال كند، اظهار داشت: يكي بحث تك‌تك وزراست كه وقتي از مجلس رأي اعتماد مي‌گيرند بايد قول دهند كه برنامه ششم را اجرا مي‌كنند و اگر اين كار را انجام ندهند، مجلس به دنبال استيضاح و راه‌هاي نظارتي خود خواهد رفت. اميرآبادي تصريح كرد: راهكار دوم بودجه سال 97 است كه در بودجه‌اي كه به مجلس ارائه مي‌شود، مجلس حتماً در اين خصوص اعمال نظارت خواهد كرد و اگر براساس برنامه ششم نباشد مي‌تواند بودجه را برگرداند.
عضو هيئت رئيس مجلس شوراي اسلامي سومين راهكار برخورد با اين رفتار فراقانوني دولت را سؤال از رئيس‌جمهور عنوان كرد و يادآور شد: اگر رئيس‌جمهور برنامه ششم را اجرا نكند، مجلس از رئيس‌جمهور سؤال خواهد كرد، چراكه برنامه ششم براي نمايندگان بسيار مهم است و متعلق به همين مجلس است، لذا مجلس شوراي اسلامي نسبت به اين برنامه حساس است.
وي در پايان گفت: اميدواريم در مرداد ماه كه تحليف انجام مي‌شود با توجه به اينكه اخباري وجود دارد كه احتمالاً رئيس‌جمهور در روز تحليف اسامي وزرا را اعلام مي‌كند، مجلس هم براي بررسي ورود خواهد كرد و با مشخص شدن تكليف دولت جديد آنها بايد به سمت اجراي برنامه ششم بروند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار