کد خبر: 861888
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
یک سازمان اطلاعاتی وابسته به نیروی هوایی ارتش آمریکا در گزارشی از گسترش توان موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی جدی پیش روی آمریکا خوانده است.
تسنیم: یک سازمان اطلاعاتی وابسته به نیروی هوایی ارتش آمریکا در گزارشی جدید از گسترش توان موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و آن را تهدیدی جدی پیش روی آمریکا خوانده است. 

«مرکز ملی اطلاعات هوا و فضا» که یگان نیروی هوایی آمریکا برای تحلیل اطلاعات نیروها، تسلیحات و سامانه‌های هوایی و فضایی کشورهای خارجی است در این گزارش، مدعی شده که تمایل تهران برای مقابله راهبردی با ایالات متحده ممکن است این کشور را به سمت ساخت موشک‌های قاره‌پیما سوق بدهد. 

در این گزارش آمده است: «ایران از سال 2008، به دفعات اقدام به انجام آزمابش‌هایی موفقیت‌آمیز موشک‌های ماهواره‌بر دو مرحله‌ای سفیر کرده و همچنین از موشک ماهواره‌بر بزرگتر سمیرغ 2 رونمایی کرده که می‌تواند به عنوان بستر آزمایشی برای ساخت فناوری‌های موشک‌های قاره‌پیما مورد استفاده بگیرد.»

«مرکز ملی اطلاعات هوا و فضا» در ادامه درباره گسترش توان موشکی ایران می‌نویسد: «ایران، اقدام به ساخت موشک کوتاه‌برد قیام 1 و نسل چهارم موشک‌ کوتاه‌برد فاتح 110 کرده و ادعا می‌کند در حال تولید انبوه موشک‌های بالستیک با توان حمله به کشتی‌ها است. ایران، موشک میان‌برد شهاب 3 را با هدف افزایش دقت و اثربخشی آن اصلاح کرده و مدعی است موشک میان‌برد سجیل با سوخت جامد را مستقر کرده است.»

این گزارش، در ادامه پس از پرداختن به ویژگی‌های فنی سایر انواع موشک‌های ایران، می‌نویسد: «کشورهایی مانند روسیه، چین، کره شمالی، پاکستان، هند و ایران احتمالاً در صدد افزایش دقت، برد و میزان کشندگی سامانه‌های موشک‌های بالستیک برد نزدیک خود هستند.»

در گزارش این مرکز اطلاعاتی نوشته شده است: «ایران و کره شمالی احتمالاً به ترتیب در حال پیشرفت به سمت تولید موشک‌های بالستیک برد نزدیک فجر 5 و KN-SS-X-9 هستند. استفاده ایرانی‌ها و کره‌ای از سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای روی موشک‌های بالستیک برد نزدیک خود، فاصله خطای اصابتی این موشک‌ها را به چندین ده متر کاهش می‌دهد. دقت بالای موشک‌های برد نزدیک، می‌تواند با اعطای دقت بیشتر در حملات به اهداف دارایی اولویت بالا به عنوان عامل افزایش توان یگان‌های توپخانه‌ای کره شمالی و ایران عمل کنند.»

«مرکز ملی اطلاعات هوا و فضا» همچنین با اشاره به اینکه ایران برنامه‌ای «فشرده» برای توسعه برنامه موشکی خود دارد، نوشته است: «ایران برنامه‌های بلندپروازانه‌ای در زمینه توسعه موشک‌های بالستیک و ماهواره‌ای خود دارد و همچنان به تلاش برای افزایش میزان کشندگی نیروی موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد. نیروهای موشک بالستیک ایران آموزش‌های فشرده در قالب مانورهای کاملاً علنی را ادامه می‌دهد. این مانورها نیروهای موشک‌های بالستیک ایران را قادر به دستیابی به مهارت‌های عملیاتی زمان جنگ و تکامل تاکتیک‌های جدید، می‌کند.»

یگان اطلاعاتی نیروی هوایی ارتش آمریکا بر اساس این تحلیل‌ها نتیجه‌گیری کرده که تهدیدهای موشکی علیه نیروهای آمریکایی رو به افزایش است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار