کد خبر: 861854
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کارشناس مسئول پیش‌بینی هواشناسی اصفهان:
امروز و فردا بدنبال فعالیت کانون‌های گردوغبار شرق و شمال شرق در آسمان شهراصفهان هستیم.

 کارشناس مسئول پیش‌بینی هواشناسی اصفهان در خصوص گرد و غبار موجود در هوای اصفهان اظهار داشت: این گرد و غبار از شامگاه گذشته بر آسمان اصفهان حاکم شده است وکشورعراق  کانون گرد وغبارهوای بسیاری استان های ایران شده است .

فاطمه زهرا سیدان با بیان اینکه سازمان هواشناسی روز گذشته در این خصوص اطلاعیه‌ای را صادر کرده است، گفت : باید توجه داشته باشیم که در این ایام کانون‌های گرد و غبار داخلی و همچنین کانون‌های گرد و غبار کشور عراق فعال شده‌اند که نتیجه آن شرایط جوی موجود در هوای اصفهان می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر گرد و غبار فعلی موجود در هوای اصفهان از کانون‌های داخلی است، اضافه کرد: امروز و فردا به دنبال فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در شرق و شمال شرق اصفهان و همچنین کانون‌های گرد و غبار استان سمنان شاهد وجود غبار در آسمان شهر اصفهان هستیم.

در این رابطه رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان نیز بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر 21 تیرماه  با شاخص کیفی ۱۵۶، هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفت.

بابک صادقیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم ثبت شد اما با افزایش آلودگی‌های ناشی از گردوغبار وضعیت هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۲ ظهر در وضعیت ناسالم برای عموم اعلام شده است.

وی با بیان اینکه  میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در این بازه زمانی ۱۵۶ بوده است، افزود: بدین ترتیب در ایستگاه‌های میدان احمدآباد با شاخص کیفی ۱۶۲، امام حسین ۱۵۵، بزرگراه خرازی ۱۵۸، بلوار دانشگاه ۱۵۴ و چهارباغ خواجو ۱۵۲ وضعیت هوا ناسالم برای عموم مردم ثبت شده است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: امروز هوای اصفهان در تمام ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهرستان‌ها نا سالم برای عموم و یا گروه‌های حساس گزارش شده است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر میانگین شاخص کیفی در ایستگاه‌های شهرستان شاهین شهر با ۱۵۶، مبارکه ۱۴۳، سگزی ۱۴۵ و خمینی شهر ۱۵۴ در وضعیت ناسالم  ثبت شده است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: آلودگی هوای این روزهای اصفهان بیشتر ناشی از گردوغبار است.

شایان ذکر است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار