کد خبر: 861851
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان :
اتحادیه طلا و جواهر همواره حامی تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر است؛ در حال حاضر به دلیل مالیات بر ارزش افزوده، تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا مقداری دست به عصا حرکت می کنند.

به گزارش جوان رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان شامگاه گذشته در نشست خبری افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع، ابزار، ماشین آلات و تولیدات فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی، در خصوص صادرات طلا اصفهان ، اظهار داشت: بیشترین صادرات طلا به کشورهای حاشیه خلیج فارس از اصفهان صورت می گیرد و بخاطر عیار بالای طلای اصفهان صادرات به اروپا نیز صورت می گیرد

هوشنگ شیشه بران با بیان اینکه هر کشوری استاندارد طلای خاص خود را دارد، گفت: عیار طلا در کشورهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال در کشور انگلیس ١١ عیار، ایران ١٨ عیار و در کشورهای عربی از ٢١ تا ٢٢ عیار است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال های ۹۰-۹۱ میزان صادرات طلا از مبدا اصفهان حدود ۷۵۰ میلیون دلار بود، تصریح کرد: متاسفانه این رقم در سال گذشته به حدود ۲۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید به فکر بازارهای صادراتی باشند، افزود: اتحادیه طلا و جواهر همواره حامی تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر است؛  در حال حاضر به دلیل مالیات بر ارزش افزوده، تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا مقداری دست به عصا حرکت می کنند.

شیشه بران به دلایل کاهش صادرات در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: بحث مالیات بر ارزش افزوده باعث شده، قیمت تمام شده در ایران با کشورهای دیگر فاصله بگیرد، همچنین هزینه های دیگر  مانند حق بیمه نیز در این موضوع تاثیرگذار بوده است؛ در حال حاضر بالاترین حق بیمه از کارگران طلاسازی دریافت می شود.

وی با بیان اینکه جنگ های منطقه در کاهش صادرات طلا تاثیر گذار بوده است، خاطرنشان کرد: چند سالی رابطه صادرکنندگان طلا با خریداران خارجی، وقفه به وجود امد و کشورهای دیگر مانند ترکیه جای صادرکنندگان ایرانی را گرفتند. همچنین رکود اقتصادی در کشورمان و در کشورهای دیگر دنیا، به طور طبیعی باعث کاهش مصرف طلا در دنیا شد و این موضوع نیز در کاهش صادرات کشور ما نیز تاثیر گذار بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان در ادامه پیرامون پروژه شهرک طلا اصفهان، گفت: از حدود پنج سال گذشته، برای ساخت شهرک صنعتی طلا فعالیت هایی صورت گرفت و برای آن زمین درنظر گرفته شد و از نظر امنیتی و حمل و نقل و نزدیکی  به فرودگاه اصفهان بررسی های لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه در نهایت در شمال شهرک صنعتی جی، زمینی برای احداث شهرک صنعتی طلای اصفهان مورد تایید قرار گرفت، تاکید کرد: در فاز نخست ۳۰ هکتار و در فاز دوم ۷۰ هکتار از شهرک صنعتی طلای اصفهان احداث خواهد شد.

شیشه بران با تاکید بر اینکه اصفهان قطب طلاسازی ایران است، تصریح کرد: ناگزیر هستیم تا شهرک تولیدی، توریستی و صنعتی در حوزه طلا در اصفهان داشته باشیم، تمهیداتی اندیشیده شده و ضرب العجلی انجام گرفته تا این شهرک احداث شود.

وی به ضرب الاجل مسئولان استان برای انتقال به کارگاه های طلاسازی اصفهان به خارج شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ٩٠ درصد طلای موجود در اصفهان ساخته می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر