کد خبر: 861831
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
فراكسيون زنان مجلس پيگير است تا برخي زنان و در شرايط خاص بتوانند بدون اجازه همسر و با اذن دادستان اجازه خروج از كشور دريافت كنند و پاسپورت بگيرند.
فراكسيون زنان مجلس پيگير است تا برخي زنان و در شرايط خاص بتوانند بدون اجازه همسر و با اذن دادستان اجازه خروج از كشور دريافت كنند و پاسپورت بگيرند. همين موضوع در بخشي از مصاحبه روزنامه شرق با طيبه سياوشي، عضو فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي مطرح شده و او نيز توضيحاتي داده كه حكم فقهي خروج زن از منزل چگونه است و «ما مسئله را بايد جايي مي‌بستيم که بتواند در صحن مجلس رأي بياورد و در مخالفت با آن قاعده فقهي هم نباشد. در اصلاحيه‌ تأكيد بر اين بود که موارد اضطراري که در قانون گذرنامه هست را مشخص کنيم. ما به تعدادي از اين اضطرارها مثل فوت بستگان، شرکت در المپيادها، همايش‌ها و صحنه‌هاي ورزشي اشاره کرديم و اينکه اذن خروج با اجازه دادستان است، همان‌طور که در قانون از سال ۱۳۵۱ تا الان در حال اجراست. منتها ما علاوه بر دادستان اين اجازه را به بالاترين مقام اجرايي ذي‌ربط هم داديم...» با اين همه روزنامه شرق بحث را به چگونگي خروج خود طيبه سياوشي از كشور مي‌كشاند و گرچه باز هم سياوشي چيزي خلاف قانون و شرع نگفته و صرفاً توضيح داده كه پاسپورت سياسي دارد و اجازه همسرش در وزارت خارجه ثبت است و... اما تيتر و روتيتر روزنامه شرق جمله‌اي را به اين نماينده مجلس نسبت مي‌دهد كه نه استدلال درستي دارد و نه مطابق شرع و قانون است و از همه مهم‌تر آنكه در سخنان اين نماينده مجلس هم نيست. شرق با روتيتر «عضو فراکسيون زنان مجلس از مشكل خروج از کشور زنان» مي‌گويد: «تيتر زده كه «يك ميليون رأي هم بياوري نياز به اجازه همسرداري» اين جمله كه رنگ و بوي اعتراض دارد و از سويي اين شبهه را به وجود مي‌آورد كه رأي مردم مي‌تواند يك حكم فقهي مسلم را تغيير دهد، اصلاً در سخنان عضو فراكسيون زنان مجلس وجود ندارد و روزنامه شرق اعتراض خود را به دروغ از زبان اين نماينده طرح كرده است!» نه همسر بودن يا قوانين با رأي‌گيري به رسميت شناخته مي‌شود و نه حق و حقوق زن و مرد در خانواده را رأي مردم تعيين مي‌كند. حكم فقهي را هم رأي مردم نمي‌تواند تغيير دهد؛ حلالُ محمدٍ حلالٌ أبداً إلى يَومِ الْقيامه و حرامُهُ حَرامٌ أبداً إلَى يَوْمِ الْقِيامَه.
   ***
تو ايسنايي يا ايزنا يا الايسنا؟!
مدتي است متأسفانه خبرگزاري دولتي ايسنا در تنظيم برخي از اخبار خود به گونه‌اي عمل مي‌كند كه گويي يك خبرگزاري غربي يا عربي است. در حالي كه اخبار غرض‌ورزانه و تحريف شده در خبرگزاري‌هاي غربي و عربي عليه جبهه مقاومت در منطقه غرب آسيا همواره حقايق را از ديد مخاطبان اين خبرگزاري‌ها پنهان مي‌كند، متأسفانه خبرگزاري ايسنا نيز گاهي خبرها را همان‌طور كه در خبرگزاري‌هاي خارجي تنظيم شده، ترجمه و تيترزني مي‌كند كه گويي بخش فارسي همان خبرگزاري‌هاست. تيتر «مبارزه با تروريسم محور ديدار تيلرسون با پادشاه عربستان» براي خبري به نقل از اسكاي نيوز در ايسنا انتخاب شده و ليد اين خبر نيز اين‌گونه نوشته شده: «وزير امور خارجه امريكا در سفرش به جده و ديدار با پادشاه عربستان به بررسي اقدامات انجام شده براي مبارزه با تروريسم پرداخت.» حالا اينكه از نظر ايسنا دو کشور محور تروريسم در جهان چگونه براي مبارزه با تروريسم ديدار داشته‌اند، مطلبي است كه در خبر ترجمه‌اي ايسنا، پوشیده مي‌ماند؟
  
***
ديدار خارج از عرف رئيس گمرک در بلژيك
اخيراً مسعود کرباسيان، رئيس گمرک جمهوري اسلامي ايران به همراه جمعي از مسئولان گمرک براي حضور در اجلاس شوراي سازمان جهاني گمرک و ديدار با مسئولان گمرکي کشورهاي مختلف به بلژيک رفت. يك سفر كاري كه البته يك حاشيه غيركاري و جنجالي به همراه داشته است.  تصاويري از كرباسيان در بروکسل منتشر شد که نشان مي‌داد او و تيم همراهش به ديدار خانواده ژوزف نوز (مسيو نوز) اولين رئيس گمرک در تاريخ ايران و در زمان مظفرالدين شاه رفته‌اند. مسيو نوز فردي اسلام‌ستيز بود و بارها اقدامات او اعتراض مردم و علما را برانگيخت. از جمله گرفتن تعرفه بيشتر از مسلمانان، تعارف شراب به يك روحاني در كنار يك مشروب‌فروشي در بازار، پوشيدن لباس روحانيت به قصد تمسخر در مراسم بالماسكه و... بايد ديد مسئولان كمرگي چه توضيحي براي برگزاري اين ديدار خواهند داشت.

    ***
علي مطهري موافق است، اما بشرطها!
رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و از جمله روزنامه آرمان از قول علي مطهري تيتر زده‌اند كه «موافق حضور زنان در استاديوم‌ها هستم» اين قول از علي مطهري كه همواره مواضع فرهنگي تند و تيزي داشته، كمي عجيب است. گرچه كه در سال‌هاي اخير و با روند اصلاح‌طلب شدن او، تغييراتي هم شايد بتوان در مواضع فرهنگي‌اش ديد. اما با رجوع به متن متوجه مي‌شويم، آنقدري هم كه روزنامه آرمان تيتر زده، علي مطهري موافق نيست. آرمان حتي گفته علي مطهري خواستار حضور زنان در ورزشگاه شد، اما واقعيت اين است كه خبرنگار از مطهري نظرش را پرسيده و او هم گفته: «بنده با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها غير از کشتي و مانند آن با حفظ موازين شرعي موافقم، به اين صورت که جايگاه ويژه و در ورود و خروج اختصاصي داشته باشند.» جالب آنكه اصل دعواي مخالفان با حضور زنان در استاديوم‌هاي ورزشي آقايان هم همين حفظ موازين شرعي است ديگر!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار