کد خبر: 861672
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان :
از امسال بنابر سیاست وزارتخانه ارشاد، مسئولیت جشنواره های مطبوعات را به خانه های مطبوعات وخبرنگاران واگذاروجشنواره ها در قالب یک تشکل کاملا خصوصی برگزار خواهد شد .

دبیرهیئت مدیره خانه مطبوعات  و خبرنگاران اصفهان با ابراز خرسندی از نقش تشکل ها وهم افزایی  خبرنگاران  اظهار داشت : برگزاری جشنواره مطبو عات از سال 86 شروع وتاکنون  ۹ دوره جشنواره با نظر ومدیریت اداره فرهنک وارشاد اسلامی  برگزار می شد و امسال  برگزاری دهمین دوره از سری جشنواره های مطبوعات و خبرنگاران برای نخستین سال بنابر سیاست وزارت ارشادبه خانه های مطبوعات  واگذار گردید .

 زهره والی پور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران واصحاب رسانه ،گفت : جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها ،پایگاه ها وسایت های خبری از امسال بنابر سیاست وزارتخانه ارشاد، مسئولیت این حرکت جمعی را به خانه های مطبوعات وخبرنگاران واگذاروجشنواره ها در قالب یک تشکل کاملا خصوصی برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات هیچ بوجه ایی از اداره ارشاد دریافت ننموده است  بیان کرد: در سنوات قبل اداره ارشاد به عنوان یک نهاد دولتی و بودجه های دولتی برای برگزاری جشنواره مطبوعات ازکمکها وتخصیص بودجه ارگانها و اسپانسرها استفاده می‌کرد بنابراین استفاده از اسپانسر در برگزاری دهمین دوره از جشنواره مطبوعات که از سوی یک نهاد خصوصی و مستقل برگزار می‌شود، امسال نیز با حمایت وپشتیبانی شرکتها وارگانهای استان میسر است 

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان با دعوت از تمام اهالی رسانه برای مشارکت در ثبت نام الکترونیکی خانه مطبوعات،             اذعان نمود : اعضاء خانه مطبوعات با ثبت الکترونیکی خود می توانند توان خانه مطبوعات را بیشترکنند ولذا با توجه به محدویت زمان افراد برای ثبت نام اقدام نمایند تاحقی از کسی ضایع نشود.

مدیر مسئول هفته نامه والی اعللام نمود : نفس برگزاری جشنواره مجک زدن به آثار وتولیدات محتوایی خبرنگاران واصحاب رسانه است و کسانی که به روزنامه نگاری مشغول می شوند  نه فقط تجربی بلکه آن را علمی هم دنبال می نمایند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران فرهنگ شهروندی، مباحث سیاسی و مسائل اقتصادی جهان و موارد دیگر را به خوبی               می شناسند و با روانشناسی از جامعه خود در راستای اهداف مد نظرشان قلم فرسایی می کنند.

والی پور تصریح کرد: مدیران آن جوامع به دلایلی که ذکر شد اصحاب رسانه را افراد متخصص و دانایی می دانند که ضمن اهتمام به انتقاداتشان در حوزه های مختلف از آنها مشورت نیز می گیرند.  

مدیر خانه مطبوعات اصفهان افزود: امروز وظیفه یک رسانه شناخت راه های توسعه و پیشرفت و معرفی آن به جامعه است و نظارت بر عملکرد کسانی است که به عنوان مدیر سرنوشت جامعه را به دست گرفته‌اند البته همراهی و همکاری دستگاه ها در این مسیر لازم است .

 در ادامه صادق هادی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات اصفهان ،اظهار داشت: نقش تشکل ها ارتقا ءسطح علمی آموزشی و رفاهی است و ما در عرصه رسانه و مطبوعات نیازمند همراهی و همکاری بیشتری  هم اصحاب رسانه وهم بنگاههای اقتصادی هستیم.

وی با تأکید بر این که به عنوان یک تشکل مطبوعاتی، هیچ تشکل دیگری را در مقابل خود نمی‌بینیم و از همدلی و اتحاد آن‌ها استقبال می‌کنیم، ادامه داد: پوستر جشنواره مطبوعات اصفهان در ماه رمضان رونمایی و فراخوان انجام شده و با استقبال همکاران رسانه مواجه شده است.

هادی با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره تصریح کرد: روزنامه نگاران شاغل و آزاد استان اصفهان که در مطبوعات محلی و همچنین نمایندگی  وسرپرستی های نشریات سراسری یا خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان فعالیت می کنند، می توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی بیان داشت: آثار شرکت داده شده در جشنواره باید در فاصله زمانی اول فرودین ۹۵ تا اول فروردین ۹۶ در یکی از نشریات سراسری و استانی و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان و دارای مجوز منتشر شده باشد.

در ادامه دبیر جشنواره گفت : آثار رسیده شامل 89 سرمقاله و یادداشت، 46 مقاله، 79تیتر، 27خبر، 117 گزارش، 83 مصاحبه، 12 عکس، 15 گزارش تصویری، 13 طنز مکتوب و 31 کاریکاتور و 34 صفحه آرایی به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است .
وی اظهار کرد:مهلت ارسال آثار برای شرکت در دهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان که با شعار ' رسانه یعنی مردم' تا 22 تیر امسال تمدید شد.

سید محمد قلمکاریان بیان کرد: این جشنواره در 2 محور حرفه ای ( اصلی ) و ویژه ( جنبی ) برگزار خواهد شد.
قلمکاریان افزود: مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس خبری ( تک عکس و گزارش تصویری)، خبر، گزارش (خبری - تحقیقی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب ( نظم و نثر ) و کاریکاتور (طنز تصویری) از جمله رشته های بخش حرفه ای این جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع قرآن و عترت ۳۰ اثر، شهر خلاق ۳۵ اثر و گفتمان سازی یا فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی۱۴ اثر و در بخش اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ۳۸ اثر، اقدام و عمل ۱۹ اثر، آسیب های اجتماعی شامل مواد مخدر و روانگردان ها ۴۵ اثر و در بخش مدیریت مصرف آب شرب و بهداشت ۳۵ اثر ارسال شد.

دبیر برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان همچنین ترویج فرهنگ نماز در خانواده‌ها، قرآن و عترت،گفتمان ‌سازی اقتصاد مقاومتی با موضوعات ترویج استفاده از کالا و خدمات ساخت کشور و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، شهر خلاق، آسیب اجتماعی، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، مدیریت مصرف آب شرب و بهداشت، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و شهردار موفق رااز موضوعات ویژه ( جنبی ) این جشنواره اعلام کرد.

وی  از شرکت فولاد مبارکه ، شهرداری اصفهان، اداره نیرو، اتاق بازرگانی، سازمان همیاری های شهرداری های استان و اداره کل بهزیستی استان اصفهان به عنوان حامیان این جشنواره قدر دانی کرد .

دبیر جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره از 25 خرداد آغاز شده است، 22 تیر امسال را آخرین مهلت ارسال آثار است و علاقه مندان باید آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به آدرس isfahan.pressfestival.ir، ارسال کنند.

وی افزود: علاقه مندان به شرکت در بخش حرفه ‌ای می‌ توانند حداکثر در 2 رشته و در هر رشته با 2 اثر در جشنواره شرکت کنند.

قلمکاریان تصریح کرد: در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را بصورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه داوری آثار این جشنواره از 22 تیرماه تا ششم مردادماه توسط داوران در تهران انجام خواهد شد ، افزود: آثار برگزیده 17 مرداد با برگزاری مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی در بخش حرفه ای ( اصلی ) در قالب‌های مطبوعاتی بررسی می‌شود، تصریح کرد: آثار بخش ویژه یا جنبی در قالب‌های گزارش، یادداشت و مقاله، عکس، طنز و کاریکاتور و با همراهی نمایندگان حامیان این جشنواره داوری خواهد شد.
دبیر جشنواره در پایان گفت: دهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان با شعار 'رسانه یعنی مردم' برگزار می شود که اهالی رسانه تا ۲۲ تیرماه برای ارسال آثار خود زمان دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار