کد خبر: 861665
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
مديرعامل فولاد مباركه :
جایگزین نفت بیش از پیش احساس می‌­شود و دستیابی به این جایگزینی نیازمند توجه ویژه­ به معدن و صنایع معدنی است.

مديرعامل شرکت فولاد مباركه اصفهان گفت: بخش صنعت و معدن مي‌­تواند اولين جايگزين بخش نفتي در اقتصاد باشد و از آنجايي كه مواد اوليه مورد نياز براي توسعه بخش صنعت و معدن در داخل موجود است، ارتقاي اين بخش براي كشور داراي مزيت است.

به گزارش  جوان به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، بهرام سبحانی اظهار کرد: لزوم اقتصاد جایگزین نفت بیش از پیش احساس می‌­شود و دستیابی به این جایگزینی نیازمند توجه ویژه­ به معدن و صنایع معدنی است.

وی صنعتگران را خالقین اقتصاد مقاومتی و پرچم­داران تولید و اشتغال عنوان کرد و بیان داشت: این بخش می­‌تواند اولین جایگزین بخش نفتی در اقتصاد باشد و از آنجایی که مواد اولیه مورد نیاز برای توسعه بخش صنعت در داخل موجود است، ارتقای این بخش برای کشور دارای مزیت است و درواقع  اقتصاد مقاومتي بدست صنعتگران وبخش توليد میسراست

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در همین راستا خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های کمی برای تشخیص توسعه یافتگی جوامع، اندازه‌گیری مصرف فولاد آنان است و هر چه میزان مصرف فولاد در یک کشور افزایش یابد، شاخصه‌­های توسعه یافتگی آن نیز افزایش می­‌یابد.

سبحانی به صنایعی که از محصولات فولادی بهره می­‌برند اشاره کرد و گفت: برای تولید یک میلیون تن فولاد، اکتشاف در معدن، استخراج و فرآوری انجام می­‌شود و در ادامه این زنجیره، مواد استخراج شده تبدیل به فولاد شده و در هم صنایع از جمله ودروسازی، ساختمان‌سازی، لوازم خانگی، صنایع مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی مزیت­‌های تولید فولاد در داخل کشور را برشمرد و در همین راستا تأکید کرد: از آنجایی که ماده اولیه تولید فولاد، انرژی، برق و گاز در کشور ما فراهم است و نیروی انسانی جوان و متخصص نیز در این زمینه وجود دارد، فعالیت در صنعت فولاد را از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر کرده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه تولید فولاد در کشور بر اساس سند چشم انداز 1404 را 55 میلیون تن عنوان کرد و بیان داشت: برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور باید به این نکته توجه داشت که واحدهای پراکنده کاربردی نیستند و دیر یا زود از گردونه تولید خارج می شوند؛ بنابراین نیاز امروز این صنعت، ظرفیت‌های بزرگ و منسجم است.

سبحانی در همین راستا تصریح کرد: اگر فولاد مبارکه در دو سال گذشته که سخت ترین شرایط فولاد در دنیا بود و به صورت تقریبی تولیدکنندگان بزرگ با چالش جدی مواجه شدند، توانست از این پیچ عبور کند به آن خاطر بود که کل فرآیند تولید فولاد را در مجموعه خود داشت و پراکندگی در مراحل وجود نداشت.

وی لازمه رقابت در بازار جهانی را انتخاب فناوری مناسب دانست و در همین رابطه خاطر نشان کرد: برای اینکه محصول مطلوب را به دست مشتری برسانیم باید به فناوری مورد استفاده توجه داشته باشیم و از آنجای که مواد اولیه تولید فولاد در کشور فراهم است، با بهره‌گیری از فناوری مناسب، می­‌توان با اقتصاد دنیا رقابت کرد.

سبحانی در رابطه با ارتقای بازارهای صادراتی فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه به دلیل تأمین حداکثری فولاد مورد نیاز در بازار داخل در سال ۹۵، صادرات خود را نسبت به سال ۹۴ کاهش داد، اما با این حال نیمی از صادرات فولاد مبارکه به دلیل کیفیت بالای محصولات شرکت، به اتحادیه اروپا که خود بزرگترین تولیدکننده فولاد است، انجام شده است.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در خاتمه اظهار کرد: برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و رسیدن به تولید و اشتغال پایدار باید به ظرفیت و توانایی بخش صنعت و معدن نگاه ویژه داشت و از مزیت‌­های طبیعی این بخش بهره جست.  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر