کد خبر: 861637
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از مجموع 91 هزار هیات مذهبی در کشور تاکنون 13 هزار و 500 هیات و تشکل دینی در سامانه طوبی نام نویسی کرده اند.
 رضا معممی مقدم  در گردهمایی روسای اداره ها و نهادهای وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد، افزود: اداره های تبلیغات اسلامی باید تا ماه محرم درباره مزایای نام نویسی در این سامانه به هیات های مذهبی اطلاع رسانی کنند.
وی هدف از راه اندازی سامانه طوبی را ثبت اطلاعات تشکل ها، مبلغان و مداحان برای تشکیل یک بانک جامع اطلاعاتی از توانایی های آنان عنوان کرد.
مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به صدور و یا تمدید سالانه 150 هزار مجوز فعالیت هیات ها توسط سازمان تبلیغات، تاکید کرد: حمایت، هدایت و نظارت بر تشکل های دینی پیش از این هم در مراکز استان ها انجام می شده و راه اندازی سامانه برخط سبب تسریع، تسهیل و کاهش خطا در ثبت اطلاعات می شود.
معممی مقدم به نقش تشکل های دینی در کاهش آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: به منظور رویارویی با تلاش های دشمنان در کم رنگ کردن ارزش های دینی از راه فضای مجازی، افراد توانمند کشور هم می توانند با تولید محتوای خوب و موثر، با آنان به رقابت برسانند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن اشاره به وجود یک هزار و ۴۳۷ هیئت مذهبی در این استان، گفت: ۳۰۳ هیئت تاکنون در سامانه ثبت اطلاعات تشکل‌های دینی کشور ثبت‌نام کرده‌اند.
حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم در این در گردهمایی ، بابیان اینکه کار گروهی برای ساماندهی و تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در جامعه ضروری است، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های سامانه طوبی نظم بخشیدن به این کارگروهی در کنار ایجاد بانک اطلاعاتی تشکل‌های دینی است .
وی گفت : از مجموع یک هزار و ۴۳۷هیات مذهبی استان سمنان، ۳۰۳ هیات در سامانه طوبی ثبت نام کرده‌اند.
شکری از ثبت نام یک هزار و ۷۴ مداح استان سمنان در سامانه طوبی خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۶۸ مداح و شاعر آئینی در استان وجود دارد که امید است تا ماه‌های باقی مانده ازنیمه تخست ‌سال، ۱۰۰ درصد ثبت نام مداحان در سامانه طوبی انجام شود.
وی افزود: در استان سمنان همچنین ۱۰۱کانون فرهنگی نیز وجود دارد که از این بین ۳۶واحد یعنی ۳۵درصد در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.
شکری گفت: ۱۰ انجمن اسلامی از مجموع ۳۰ انجمن اسلامی زیر نظر این اداره کل در سامانه طوبی ثبت اطلاعات کرده اند.
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی این اداره کل خبر داد و بیان کرد: مسئولان کانون های مداحان استان سمنان می‌توانند از این فرصت به‌خوبی بهره جویند.
در استان یک هزار و 430 هیات مذهبی وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر