کد خبر: 861635
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: راه اندازی واحدهای بسته بندی و فرآوری گیاه دارویی باریجه برای افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت در 20 روستای این شهرستان ضروری است.
امیرحسین شاه حسینی افزود : شهرستان آرادان ظرفیت تولید سالانه بیش از 20 تن شیرابه باریجه را دارد و باید با راه اندازی فرآوری این گیاه دارویی ارزشمند زمینه افزایش اشتغال پایدار را در این منطقه فراهم کرد.
وی اظهارداشت: در سال 95 بیش از 200 کیلوگرم بذر باریجه با همکاری سازمان های مردم نهاد در مراتع آرادان کشت شد و براساس برآوردهای اولیه بخش قابل توجه ای از این گیاهان دارویی برای باردهی رویش دارند.
وی خاطرنشان کرد : درسمنان شیره باریجه به ازای یک کیلوگرم 200 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که اگر صنعت و فرآوری برای بسته بندی این محصول در آرادان ساماندهی شود می توان هر 100 گرم از این گیاه دارویی را به قیمت 500 هزار تومان به فروش رساند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان با بیان این که این شهرستان یکی از محروم ترین مناطق استان به دلیل تخصیص نیافتن منابع است، گفت: در سال گذشته فقط 2 درصد از اعتبارات ملی و استانی برای جلوگیری از مهار بیابانزایی به فرمانداری این شهرستان تخصیص یافت.
وی با بیان این که، شهرستان آردان در مجاورت کانون بادی قرار دارد که اگر این کانون‌های مخرب طبیعی مهار نشود، مشکلات متعددی را برای مردم به وجود می آورد، گفت: با تخصیص اعتبار و کاشت تاغ در پنج هزار هکتار از کانون های بادی، می توان از فرسایش خاک در شهرستان آرادان جلوگیری کرد.
شاه حسینی ادامه داد : کمبود نیروی انسانی یکی از دغدغه های اساسی در اداره منابع طبیعی شهرستان آرادان است و فقط 2 نیروی حفاظتی در عرصه های طبیعی شهرستان آرادان حضور دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان افزود: 2 نیرو از نیروهای حفاظتی و اداری این اداره در سال 95بازنشسته شدند که جذب نیروی های متخصص در این اداره برای ادامه فعالیت های مؤثر اجتناب ناپذیر است.
شهرستان آرادان 471 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر