کد خبر: 861626
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
سفرا و نمايندگان كشورهاي خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران از اماكن متبركه حرم مطهر امام رضا(ع) و موزه‌هاي آستان قدس رضوي ديدن كردند.

نماينده كمسيارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان كه سرپرستي اين گروه از سفيران را بر عهده داشت، ضمن ابراز خشنودی از حضور در حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: مشهد مقدس دومين كلانشهر جمهوري اسلامي ايران و بسيار مورد توجه مسلمانان جهان است.

سيوانيكا دانالاپا با اشاره به حضور سالانه ٣٠ ميليون زائر در حرم مطهر رضوي گفت: بدون شك مديريت اين فضاي بزرگ و معنوي و ارائه خدمات به اين جمعيت كثير كار بزرگي است.

وي گفت: اين ظرفيت‌هاي متنوع اقتصادي و فرهنگي كه در مشهد و آستان قدس رضوي وجود دارد، ما را بر آن داشت كه به اتفاق سفرا و سركنسول‌هاي كشورهاي خارجي در جمهوري اسلامي ايران در اين شهر حضور پيدا كنيم.

همچنین سفير بلژيك در ايران نيز با اشاره به قدمت فرهنگي و تاريخي حرم مطهر اذعان داشت: در موزه‌هاي آستان قدس رضوي اوج هنر و خلاقيت ايراني-اسلامي را ميتوان مشاهده كرد.

دكتر دلهاير تصریح کرد: معماري، فرش، صنايع دستي و هنرهاي تزئيني به كار رفته در حرم مطهر حقیقتا انسان را مجذوب خودش مي‌كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار