کد خبر: 861625
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
با موضوع حضرت رضا علیه‌السلام و خاندان آن حضرت؛
بیش از 332 اثر علمی و فرهنگی از نويسندگان داخلي و خارجي به زبان‌هاي مختلف با موضوع حضرت رضا علیه‌السلام و خاندان آن حضرت، که به دبيرخانه دهمين جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي رسیده، در اختیار گروه داوری این جشنواره قرار گرفت.

دبير اجرائي دهمين جشنواره بين المللي انتخاب كتاب سال رضوي با بیان این خبر گفت: مجموع"332 اثر  رسیده به دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي،  شامل 255 كتاب، 12 پايان نامه، 40 اثر در بخش حمايت از آثار رضوي و 25 كتاب ديجيتال می باشد.

مهدی قیصری نیک خاطرنشان کرد: از مجموع آثار رسيده، تعداد50 اثر به زبان هاي غير فارسي است كه حسب نظر شوراي سياستگذاري جشنواره براي گروههاي داوري علوم ومعارف رضوي و تاريخ وسيره رضوي ، زيارت و طب الرضا (عليه السلام )، شعر ، داستان ، كودك ونوجوان ، ترجمه و زبانهاي خارجي ، جهت ارزيابي آثار و معرفي برترين هاي حوزه رضوي و خاندان آن حضرت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آثار رسیده به زبان هايي همچون فارسي، عربي، انگليسي، فرانسه ، اسپانيولي، ، تركي آذربايجاني، كره اي، اردو، ازبكي، سواحيلي می باشد اظهار داشت: این آثار از كشورهاي مختلفی نظیر لبنان، كره جنوبي، آفريقاي جنوبي ، الجزایر، هند، پاكستان ، عراق ، سوريه و ... به دبيرخانه دهمين جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي رسيده است.

وی تصریح کرد: بيشترين آثار ارسالي در حوزه علوم و معارف و تاريخ و سيره رضوي است و بخش مهمي از آثار رسيده به دبيرخانه، در بخش كتاب شامل محورهاي علوم و معارف رضوي، تاريخ و سيره رضوي، كودك و نوجوان، و ترجمه و زبان هاي خارجي، و تعدادي اثر نيز مربوط به سه بخش « كتاب ديجيتال»، «پايان نامه» و «حمايت ازآثار رضوي » مي باشد.

   گفتنی است مراسم اختتامیه دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي در ده کرامت با حضور علما، فضلا، نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه فرهنگ رضوی، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار