کد خبر: 861623
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تاکید کرد ؛
محمدحسن متولی‌زاده در جلسه‌ای که در سطح سه استان خراسان با موضوع مدیریت مصرف برق برگزار شد، افزود: توجه به درآمدها و هزینه‌های صنعت برق بیانگر این است که بخش عمده‌ای از هزینه‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها ناشی از تأمین رشد مصرف برق اختصاص می‌یابد.

وی ضمن اشاره به رشد بسیار بالای مصرف برق در کشور تصریح کرد: متوسط رشد مصرف برق کشور در سال جاری به 8 درصد رسیده و این در حالی است که میانگین رشد مصرف برق در دنیا یک درصد می‌باشد. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ادامه بیان کرد: در سال گذشته برای تعداد ساعات و روزهای محدودی مصرف برق کشور به 50 هزار مگاوات رسید و برای این ساعات محدود باید چندین هزار مگاوات برق تولید شود که تأمین این میزان نیاز ، مستلزم ساخت نیروگاه‌های جدید با هزینه‌های میلیاردی است.وی با اشاره به اینکه تولید 1000 مگاوات برق سالانه به 700 میلیارد تومان هزینه خرید برق نیاز دارد.

متوالی‌زاده همچنین افزود: برای جلوگیری از این هزینه‌ها باید در ساعات پیک و تابستان به مدیریت مصرف برق توجه ویژه‌ای صورت گیرد. در بسیاری از کشورها ساعات پیک مصرف برق مشخص و نرخ تعرفه‌ها در آن ساعات متفاوت است که با تدابیر انجام‌شده این ساعات را با کمترین مشکل سپری می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار