کد خبر: 861619
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
مدیر عامل سازمان آتش نشانی اسلامشهر:
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اسلامشهر گفت: باید مسائل ایمنی در محیط پیرامون برای مردم از سوی آنها مطالبه شود .

نخستین دوره آموزش مقدماتی اطفای حریق  ایمنی  در سطح استان تهران ،ویژه مدیران وکارکنان ادرات شهرستان اسلامشهر ،درسالن اجتماعات شهرداری اسلامشهربرگزارشد .

حیدرابراهیمی  مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اسلامشهردراین کارگاه آموزشی ،اظهارکرد:اقشارمختلف مردم درجامعه باید نسبت به مسائل ایمنی درمحیط پیرامونی خود،ازدستگاههای مسئول مطالبه گری نمایند.

ابراهیمی بیان کرد:مردم برای حفاظت ازاموال و دارایی و سرمایه خود ازوقوع سرقت ،پیش بینی  و نکات امنیتی لازم رابکارمی بندند ولی متاسفانه نسبت به ایمنی محل زندگی و کارخود بی توجهی کرده و همه اموال و سرمایه خود را در فضایی نا ایمن در برابرحوادث وحریق نگهداری می نمایند .

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش،افزود:درراستای ابلاغیه ستاد عالی شهرسازی والزام دستگاههای  اجرائی کشوربه بازنگری نکات ایمنی در اماکن دولتی وعمومی، نخستین دوره آموزش مقدماتی اطفای حریق و ایمنی  در سطح استان تهران ، ویژه  مدیران و کارکنان ادارات دراین شهرستان تشکیل شد .

مدیرعامل آتش نشانی اسلامشهر،تاکید کرد:درحوزه توسعه فرهنگی مردم دوست دارند،اموال وسرمایه خود را ایمن نگهداری کنند،اما فرایند برنامه ریزی وارائه آموزشهای لازم به منظورایجاد محیط پیرامونی ایمن به مردم توجهی نشده ودر این زمینه کوتاهی های زیادی صورت گرفته است .

وی با اشاره به بروزحادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، بیان کرد:عدم رعایت نکات ایمنی درساختمان پلاسکو یکی ازعوامل تشدید حاثه شد، درصورتی که با رعایت نکات ایمنی بسیار ساده  از وقوع چنین حادثه عظیمی ، می شد جلوگیری  کرد .

ابراهیمی تاکید کرد:خوشبختانه درشرایط فعلی آمادگی جامعه برای پذیرش،آشنایی ورعایت نکات ایمنی  و پایبندی به قانون در راستای ارتقای ایمنی درجامعه افزایش یافته وارائه آموزشهای ایمنی واطفا برای اقشارمختلف مردم آسانتر وقابل هضمتر شده وتمایل به رعایت مسائل ایمنی بیشتر شده است .

وی با اشاره به اهمیت ارائه آموزشهای ایمنی وارتقا سطح دانش مردم، افزود:ما می خواهیم به جایی برسیم  که مردم مطالبه گرمسائل ایمنی محیط پیرامونی خود باشند ونکات فنی و ایمنی  بسیار ساده ولی اثر گذار را دراماکن وساختمانهای اداری ومسکونی دولتی و خصوصی بکار گیرند .

این مقام مسئول تاکید کرد:همانطور که مردم در استفاده ازوسیله نقلیه مطمئن و ایمن برای انجام سفرهای خود دقت می نمایند وپیش بینی های لازمه را انجام می دهند باید،برای حفظ  سلامت و ایمنی  محیط کار و سکونت خود  نیز پیشگیریهایی را بنمایند .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی اسلامشهر،بااشاره به کمبودها وکاستیهای این سازمان،تصریح کرد: با توجه به ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی های صورت گرفته در کلانشهراسلامشهر ، موافقت اصولی برای تهیه یک دستگاه خودرو نردبان 56متری  و یک دستگاه نردذبان 36 متری  با اخذ اعتباراز وزارت کشور و همیاری شهرداری اسلامشهر تهیه شود .

 وی افزود : ارائه آموزشهای مقدماتی و تکمیلی  اطفای حریق و ایمنی به اقشار مختلف شهروندان ، مدیران مجتمع های مسکونی ، کارکنان ادارات و ...و ارائه هرگونه  دوره آموزش عمومی و تخصصی برای همه اقشار از جمله برنامه های این  سازمان  می توان نام برد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در سالجاری سازمان آتش نشانی  شهرداری اسلامشهر با برنامه ریزی های  صورت گرفته ،به منظور تحقق  شعارعزم ملی  برای زندگی ایمن با تبدیل هر شهروند یک آتش نشان، با استفاده ازهمه ظرفیتها و پتانسیلهای  موجود در سطح شهرستان، در جهت افزایش ارتقای ایمنی شهروندان ، دوره های آموزشی مقدماتی تا تخصصی را برگزار می نماید .

قابل ذکر است که  نخستین  کارگاه آموزشی  اطفای حریق و ایمنی  با حضور نمایندگان ادارات دولتی  و دستگاههای  اجرایی شهرستان اسلامشهر  در سطح استان تهران برگزارو اصول  مقدماتی و ناخت حریق و روشهای مقابله با آن ، ایمنی در محل کار و سکونت  و تکنیکهای حفاظت از جان  به اهتمام  سازمان آتش نشانی اسلامشهر  تشکیل شد و در پایان با اعطای گواهینامه پایان دوره ،  شرکت کنندگان  درکارگاه آموزشی بعنوان همیاران آتش نشانی  در ادارات معرفی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر