کد خبر: 861611
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
سخنگوي دولت با انتقاد از مطرح شدن طرح سه‌فوريتي از سوي برخي نمايندگان مجلس براي توقف قرارداد توتال گفت: اين طرح لازم نيست تهيه شود و اگر نمايندگان در قرارداد توتال اقدامي خلاف قانون ببينند بايد مدارک خود را به قوه قضائيه بدهند.
به گزارش ايسنا، محمدباقر نوبخت، ديروز در نشست خبري خود با اشاره به اينکه براي عقد قرارداد توتال همه مراحل نظارتي بر آن طي شده است، اظهار کرد: هيچ موضوع محرمانه‌اي در اين قرارداد براي نمايندگان وجود ندارد، آنها حق تحقيق و تفحص از اين قرارداد را دارند و اگر هم فکر مي‌کنند کار خلافي انجام شده مي‌توانند به دستگاه‌هاي نظارتي از جمله قوه قضائيه، ديوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اطلاعات گزارش بدهند. سخنگوي دولت در پاسخ به اين پرسش که آيا رئيس‌جمهور براي چينش کابينه تحت فشار جريان‌هايي قرار گرفته است، گفت: رئيس‌جمهور خود را مسئول تحقق مطالبات مردم مي‌داند و تلاش مي‌کند براي رسيدن به اين هدف کابينه مناسبي را برگزيند.
 
بر اساس شناخت شخصي که از رئيس‌جمهور دارم، عرض مي‌کنم وي در پاسخگويي به مطالبات مردم بسيار جدي است و براي شکل‌دهي به يک کابينه قوي شاخصه‌هايي از جمله هماهنگي، همراهي و هم‌عقيده بودن را براي خدمت به مردم و نظام در نظر مي‌گيرد و زير بار هيچ حرف غيرمنطقي يا اغراض سياسي نمي‌رود و از شاخص‌هايي که نام بردم، عدول نمي‌کند. سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به پرسشي درباره تشکيل کارگروه براي تعيين وزرا از سوي رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: رئيس‌جمهور در اين زمينه کارگروهي را تشکيل نداده، بلکه ليست پيشنهادي افراد و جريان‌هاي سياسي را با علاقه‌مندي دريافت کرده است. بايد اميد داشته باشيم ليست خوبي از وزراي پيشنهادي معرفي شوند تا دولت به مطالبات مردم پاسخ بدهد.
 
سخنگوي دولت در مورد احضار برخي استانداران به خاطر انتخابات و همچنين شکايت دولت از برخي نهادهاي نظامي و ائمه جمعه اظهار کرد: احضار استانداران در جهت اداي توضيح بوده است. آقاي انصاري هم در معاونت حقوقي دولت از افرادي که به صورت مستقيم شخص روحاني را تخريب کرده‌اند، شکايت کرده است که ما معتقديم قوه ‌قضائيه با تعقل، عدالت و قانونگرايي به اين شکايت رسيدگي مي‌کند. وي همچنين در واکنش به اظهارات برخي مقامات امريکايي درباره لزوم تغيير رژيم در ايران گفت: ما اين مواضع خصمانه و زياده‌خواهانه امريکا را محکوم کرديم. آنها در آستانه انتخابات ايران با شيوخ منطقه قرارداد نظامي بستند تا با اين سلاح‌ها مردم يمن و بحرين سرکوب شوند. در حالي که ايران نمادي از تأمين حقوق بشر و دموکراسي اسلامي است، امريکا براي تأمين منافع خود به سمت اين شيوخ‌ها رفته‌اند و قراردادهاي نظامي را با آنها امضا کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار