کد خبر: 861595
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مرگ سركرده تروريست‌ها رسما تأييد شد
سرانجام پس از گمانه‌ها درباره كشته و زخمي شدن ابوبكر البغدادي، سركرده داعش، اين گروه تروريستي روز سه شنبه مرگ وي را تأييد كرد...
سرانجام پس از گمانه‌ها درباره كشته و زخمي شدن ابوبكر البغدادي، سركرده داعش، اين گروه تروريستي روز سه شنبه مرگ وي را تأييد كرد؛ خبري كه به ايجاد شورش در بين اعضاي اين گروه در شهر تلعفر منجر شده و شمار زيادي از طرفداران البغدادي دستگير شده‌اند.
 
همزمان با شكست گروه تروريستي داعش در موصل، مركز خلافت خودخوانده داعش در عراق، اين گروه با صدور بيانيه‌اي خبر مرگ ابوبكر البغدادي را تأييد كرد. به گزارش پايگاه النشره، داعش در بيانيه‌اي با اعلام اين خبر گفته است كه به زودي نام جانشين وي را اعلام مي‌كند. داعش همچنين در اين بيانيه كوتاه از اعضاي اين گروه خواسته در پايگاه‌هاي خود بمانند و به مقاومت ادامه دهند. روز دوشنبه منابع عراق اعلام كردند كه سندي را در موصل به دست آورده‌اند كه نشان مي‌دهد خبر مرگ البغدادي بايد مخفي نگه داشته شود تا از شورش و هرج و مرج در داخل اين گروه جلوگيري شود. در ماه‌هاي اخير اخباري مربوط به كشته و زخمي شدن سركرده داعش از سوي رسانه‌هاي امريكايي و روسيه مطرح شده بود اما هيچ يك از آنها به طور رسمي اين خبر را تأييد نكرده بودند و فقط در حد حدس و گمان بود. سپاه قدس ايران كه نقش مهمي در پيروزي‌هاي مقاومت عراق در مقابل داعش دارد، روز هشتم تيرماه قطعي بودن خبر مرگ البغدادي را اعلام كرده بود.
  
شورش در داعش
با اعلام خبر مرگ سركرده داعش، اختلافات در بين عناصر تكفيري افزايش يافته است. يك منبع محلي در استان نينوا از شورش در درون گروه تروريستي داعش در شهر تلعفر در غرب موصل و بازداشت طرفداران ابوبكر البغدادي از سوي مخالفان او خبر داد. به گزارش شبكه السومريه‌نيوز، اين منبع عراقي روز سه شنبه گفت: «شهرستان تلعفر در حال حاضر شاهد كودتاي داخلي داعش براي قطعي كردن جنگ بين دو بخش قدرتمند است كه در انتظار تأييد خبر مرگ رهبر اين گروه بودند تا سركوب مخالفانشان را آغاز كنند.» اين منبع محلي گزارش داد كه احتمال دارد اين شهرستان شاهد درگيري‌هاي خونيني بين اعضاي داعش بر سر جانشيني ابوبكر البغدادي و مناصب بالا در اين گروه باشد.  به گزارش اسپوتنيك، البغدادي در بحبوحه حمله امريكا به عراق در فوريه 2004 كه يك گروه تروريستي نه چندان تأثيرگذار تشكيل داده بود، دستگير و به زندان بوكا منتقل شد كه بيش از 20 هزار نفر در آنجا در بند بودند. البغدادي در دسامبر 2004 به دليل آنكه دلايل كافي مبني بر گناهكار بودنش وجود نداشت، آزاد شد و با ابومعصب الزرقاوي كه سركرده يك گروه تروريستي وابسته به القاعده بود، بيعت كرد و سرانجام در ماه مي‌2010 مسئوليت داعش عراق را برعهده گرفت.
 
وي توانست با تقويت موقعيت تروريست‌ها در عراق ساختار اين گروه را مورد بازنگري قرار دهد، به گونه‌اي كه در سال 2012 اين گروه با سوء استفاده از درگيري‌ها در سوريه و با حمايت امريكا و متحدان منطقه‌اي آن با نام دولت اسلامي عراق و شام اعلام موجوديت كرد و در سال 2014 عراق را هدف حملات گسترده خود قرار داد.  مرگ البغدادي درحالي است كه داعش طي سه سال اشغالگري در عراق، جنايات بي‌شماري را مرتكب شد. كشتارهاي دسته‌جمعي، سوزاندن غيرنظاميان و سربريدن افراد و وادار كردن زنان به جهاد نكاح با تروريست‌ها، از جمله جناياتي بود كه اين گروه در عراق انجام داد. با اعلام مرگ البغدادي به نظر مي‌رسد دو دستگي در داخل اين گروه تشديد خواهد شد و ايجاد اختلافات داخلي فرصت مناسبي براي ارتش‌هاي عراق و سوريه است تا ضربات سختي را بر پيكر اين گروه وارد كنند. با مرگ البغدادي و شكست داعش در موصل زمينه براي نابودي اين گروه در سوريه نيز هموار خواهد شد و نيروهاي مقاومت مي‌توانند با خيال راحت‌تري در جبهه‌هاي سوريه پيشروي كنند. پيشتر فرماندهان بسيج مردمي عراق موسوم به حشدالشعبي گفته بودند با پيروزي در موصل به سمت مرزهاي سوريه خواهند رفت تا ريشه تروريسم در اين كشور را ريشه‌كن كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار