کد خبر: 861408
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
مدیرکل اوقاف سمنان:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه، گفت: اجرای طرح نشاط معنوی راهکاری برای رسیدن به این هدف والا است.
حجت‌الاسلام عبدالله واحدی  افزود: این طرح تابستانی فرهنگی و معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت و آموزش به کودکان و نوجوانان در بقاع متبرکه شاخص استان در حال برگزاری است.
وی با بیان این که اجرای طرح نشاط معنوی در23 بقعه متبرکه استان سمنان در حال برگزاری است، افزود: این طرح از 17 تیر 96 در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه این استان آغاز شده و تا 27 مرداد ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: همه ساله در ایام تابستان این طرح اجرا می شود و برای اجرای آن از مبلغانی از حوزه‌های علمیه قم و استان سمنان استفاده می شود و دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی شهرستان های شاهرود و دامغان نیز در اجرای آن مشارکت دارند.
واحدی تاکید کرد: اجرای برنامه های آموزشی، هنری، فرهنگی، دینی، معارف، ورزشی و قرآنی از مهم ترین رویکردهای اجرایی این طرح بوده که برای کودکان، نوجوانان و جوانان در بخش دختران و پسران اجرا می شود.
وی افزود: ذهن جوانان و نوجوانان باز است و اجرای این طرح و برگزاری کلاس های مختلف همچون بذری است که در ذهن این قشر پاشیده می شود تا مفاهیم قرآنی و دینی در بین جوانان و نوجوانان نهادینه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان یادآور شد: با توجه به تهاجمات فرهنگی و تهدیدات دشمنان باید جوانان و نوجوانان برای آینده آماده باشند و باید از سنین کم کودکان با مفاهیم و آموزه های دینی آشنا شوند زیرا جوانان و نوجوانان به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه هر ملتی شناخته می‌شوند.
سال گذشته این طرح در 21 بقعه متبرک استان سمنان اجرا شده بود، استان سمنان بیش از 130 بقعه متبرکه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر