کد خبر: 861403
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: 17 هزار شغل جدید با ارایه بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای سال 96 در این استان هدفگذاری شده است.
امیر خلیلی خواه افزود: برای سال 96 سرمایه گذاری بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریالی بخش خصوصی در استان سمنان هدفگذاری شده است که با عملیاتی شدن این مقدار از اعتبارات بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی استان برطرف می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال 95 بیش از 160 پروانه بهره برداری صنعتی و تولیدی در استان سمنان صادر شد که بر اساس برآورده های اولیه با صدور این مقدار پروانه های کسب، برای بیش از 2 هزار و 400 نفر اشتغال‌زایی شده است.
وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین اعتبارات برای رونق تولید واحدهای صنعتی و تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند وجود ندارد، گفت: بیش از 70 درصد واحدهای تولیدی استان با مشکلات بانکی مواجه هستند که می توان با رویکردی ارزشمند برای رفع این مشکلات اقدام کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دراستان نظارت دقیقی نسبت به اجرای طرح های اشتغال‌آفرین در استان دارد و این طرح ها تا پایان نیمسال 96 برای عملیاتی سازی شناسایی می شود.
خلیلی خواه افزود: همدلی مسوولان دستگاه های اجرایی و مدیران بانک استان برای ارایه تسهیلات بانکی و رفع مشکلات بانکی بسیار قابل توجه است و در چند سال آینده مردم این دیار طعم افزایش اشتغال را می چشند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: زیرساخت لازم برای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان فراهم است و با نظارت دقیق و مستمر و شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی می توان گامی ارزشمند برای کاهش نرخ بیکاری در این استان برداشت.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد بوده است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار