کد خبر: 861397
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
رئیس اداره منابع طبیعی :
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: اجرای طرح آبخیزداری به منظورجلوگیری از فرار جمعیتی در مناطق روستایی و جلوگیری از پدیده خشکسالی در این شهرستان به بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
احمد علی بهاور افزود: شهرستان دامغان از اقلیم های متعددی برخوردار است و باید برای حفظ و احیای این عرصه های ملی گام های منسجمی برداشته شود.
وی اظهارداشت : در سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به منظور افزایش پوشش گیاهی در عرصه های طبیعی دامغان و جلوگیری ازفرسایش بادی اعتبار مصوب شد که تنها پنج درصد آن تخصیص یافت.
وی با بیان این که اجرای طرح های آبخیزداری و جلوگیری از فرسایش بادی بدون تخصیص اعتبار لازم میسر نیست ،گفت: بخش قابل توجهی از مناطق بیابانی دامغان به کانون های بادی تبدیل شدند که با وزش تندباد ها در یک دوره زمانی کوتاه می تواند کشاورزی این شهرستان را نابود کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: سمنان هفتمین وسعت سرزمینی را در بین سایر استان های کشور دارد و نمی توان با توجه به میزان جمعیت یک منطقه اعتبارهای زیرساختی مصوب کرد.
بهاور تصریح کرد : اکنون به ازای هر 135 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان فقط یک نیروی حفاظتی فعال است و در صورت استخدام 30 نفر بخش قابل توجهی از مشکلات کمبود نیروی انسانی در این عرصه های ملی برطرف می شود.
از مجموع اراضی ملی شهرستان دامغان، 6درصد جنگل، 48 درصد مرتع و 46 درصد آن مناطق خشک و بیابانی تشکیل می دهد.
 از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد را نواحی بیابانی و خشک، 38.5 درصد را مراتع، 2 درصد را اراضی کشاورزی و 3.6 درصد را هم جنگل تشکیل می دهد.
از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، 58 هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، 150 هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و 144 هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.
شهرستان دامغان یک میلیون و 544 هزار هکتار وسعت دارد که یک میلیون و 489 هزار هکتار از آن عرصه های طبیعی ملی به شمار می روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر