کد خبر: 861156
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مدیرکل زندان‌ها استان اصفهان:
ستاد دیه استان اصفهان اعلام نمود تاکنون شش هزار و ۳۰۰ نفر را با کمک خیرین و مردم از بند آزاد کرده است ودر سال ۹۵ حدود ۷۵۰ نفر آزاد شدند

 

 

 

 

مدیرکل زندان‌های اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به اینکه چنانچه قوانین درست اجرا شود شاهد ورود این میزان به زندان‌ها نخواهیم بود، اظهار داشت: برای مثال بر اساس قانون عبور از چراغ قرمز ممنوع است و این در حالی است که بر روند اجرای درست این قانون نظارت نمی‌شود و در نتیجه تصادفاتی به وجود می‌آید که به زندان می‌انجامد.

اسدالله گرجی‌زاده با اشاره به اینکه ظرفیت زندان مرکزی سه برابر استاندارد است، گفت: سرانه  فضای هر زندانی ۱۳.۵ متر است و این درحالیست که در استان ۴.۵ متر سرانه است.

وی با تاکید بر اینکه آسیب‌های موجود در زندان به صورت تسلسل وار به جامعه سرایت می‌کند،اذعان داشت: باید توجه داشته باشیم که هنوز جامعه نتوانسته بین زندانی و خانواده زندانی تمایز قایل شود و از این رو نمی تواند به راحتی این امر را بپذیرد.

مدیرکل زندان‌ها ی استان خاطر نشان کرد :: کمک به حل مشکلات خانواده زندانیان آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهدو این امر می‌تواند نگاه افراد جامعه نسبت به خانواده زندانیان را تغییر دهد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۹۵ حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر ورودی به زندان‌ها داشتیم، افزود: این آمار نسبت به ورودی سال ۹۴ حدود ۱.۸ کاهش داشته است.

گرجی‌زاده با بیان اینکه ۸۱ درصد از زندانیان استان اصفهان در سال گذشته فاقد سابقه بوده‌اند، تصریح کرد: ورودی‌های زندان‌ها ۹۶ درصد مرد و چهار درصد زن بوده‌اند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۸ درصد از زندانیان استان اصفهان متاهل بوده‌اند، اضافه کرد: در سال ۹۵ بیش از ۵۷ هزار و ۶۰۰ زندانی مرخصی دریافت که ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر از این مرخصی استفاده کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۳۴ مورد عفو به زندانیان داده شده‌ است، اضافه کرد: این افراد در مرخصی رضایت شکات را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای یک هزار و ۶۱۳ مورد از زندانیان تبدیل مجازات داشته‌ایم، گفت: دو هزار مورد بازدید قضات از زندان‌های استان اصفهان نیز انجام شده است.

گرجی زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۹ هزار زندانی از بند رهایی یافته‌اند، ابراز داشت: در سال گذشته گذشت شاکی یک هزار و ۲۰۰ مورد، آزادی مشروط ۱۰ هزار و ۲۰ نفر، عفو عمومی ۹۳۰ نفر، آزادی اعسار ۳۸۰ نفر و آزادی خیرین ۴۳۰ مورد در ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار و ۴۰۰ نفر زندانی حافظ قرآن شده‌اند، ابراز داشت: یک هزار و ۱۱۵ نفر هم ادامه تحصیل دادندوچنانچه بین حافظین قران حکم اعدام صادر شود حکم وی تعلیق می گردد .

مدیرکل زندان‌ها ی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته شش هزار و ۳۸۴ مورد اشتغال ایجاد شده است، اضافه کرد: همچنین پنج هزار و ۸۸۰ نفر در سال گذشته زندانیان موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای بدون آرم زندان شدند تابعد از آزادی بتوانند وارد بازار کار شوند .

وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش خیریه زندان‌ها قرار دارند و  یک هزار و ۳۰۵ خانواده زندانی نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شدند، ابراز داشت: در سال گذشته دو میلیارد تومان حقوق به زندانیان پرداخت شد که نسبت به سال‌های گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت.

گرجی‌زاده اضافه کرد: در سال گذشته ۱۵۱ هزار ویزیت پزشک انجام شده است که یک هزار و ۱۳۸ ویزیت متخصص و دندانپزشکی در زندان‌های استان اصفهان  بطور رایگان انجام شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۳۰ نفر از طریق خیریه‌ها  ومردم نیکو کار اصفهان در ماه مبارک رمضان آزاد شدند، گفت: برای آزادی این تعداد چهار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

گرجی زاده با اشاره به اینکه امسال 57 جشن گلریزان در مناطق مختلف استان برگزار شد، افزود: با برگزاری این جشن ها و کمک 7میلیارد تومانی مردم 430 نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

وی بااشاره به اینکه در ستاد دیه استان اصفهان تاکنون شش هزار و ۳۰۰ نفر را با کمک خیرین و مردم از بند آزاد کرده است، افزود: در سال ۹۵ حدود ۷۵۰ نفر آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مواد مخدر با ۲۶ درصد بیشترین دلیل ورود به زندان‌های استان اصفهان بوده است، تصریح کرد: همچنین ۵۰ درصد از زندانیان استان اصفهان را نیز زندانیان جرایم مواد مخدر تشکیل می دهند.

گرجی زاده با بیان اینکه سرقت با ۲۰ درصد، جرم علیه اشخاص با ۱۴ درصد و محکومیت‌های مالی با ۱۳ درصد از دیگر جرایم زندانیان ورودی به زندان‌های استان اصفهان در سال گذشته است، افزود: باید توجه داشته باشیم که  متاسفانه در کشور ایران به لحاظ تعداد افراد زندانی در بین کشورهای اسلامی رتبه اول را دارا هستیم و در کشورهای اسیایی رتبه چهارم و در سطح جهان رتبه هشتم را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت زندان مرکزی استان اصفهان سه برابر استاندار است، افزود: سرانه هر زندانی ۱۳.۵ متر است و این در حالی است که در استان اصفهان به ازای هر زندانی ۴.۵ متر سرانه داریم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به اینکه قضات به دنبال کاهش جمعیت زندان‌ها هستند، افزود: اما قانون دست و پای برخی از قضات برای جلوگیری از ورود زندان را بسته است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی زندان جدید اصفهان ۸۰ هزار هکتار پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: طرح‌های مطالعاتی نیز انجام شده است و ۳۶۰ میلیارد تومان هم اعتبار پیش‌بینی شده است که تخصیص نیافته است و در صورت اختصاص این پروژه را نیز به بهره برداری می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه زندان نجف آباد در سال جاری با ظرفیت ۷۵۰ نفر به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: همچنین زندان جدید کاشان نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل زندان‌ها ی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه خارج کردن زندان از شهرها در دستور کار است، افزود: این امر نیازمند ورود سرمایه‌گذار است و در خصوص زندان فعلی اصفهان با شهرداری رایزنی‌هایی را داشتیم و این در حالی است که کل هزینه فروش زندان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که یک سوم پول زندان جدید را نیز تامین نمی‌کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اعتصاب غذا در زندان اصفهان ابراز داشت: چنین اتفاقی را طی یک سال گذشته شاهد نبودیم و چنانچه فردی در این خصوص اقدام کند جرم محسوب می‌شود.

وی گفت: این مجموعه آمادگی دارد تا با بخش خصوصی برای احداث اردوگاه های کار برای زندانیان همکاری کند.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر