کد خبر: 861155
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد :
23 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند که رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد،‌ همچنین 0.5 بیمه اجباری رشد داشته و به دلیل رکود اقتصادی شاهد رشد در بیمه بیکاری هستیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: ‌علی‌اصغر دادخواه در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی(19 تا 25 تیرماه) اظهار داشت: از جمعیت 5.3 میلیون نفری استان 3.3 میلیون نفر برابر 65 درصد تحت پوش تأمین اجتماعی هستند و 500 هزار نفر از این تعداد را جمعیت بازنشستگان تشکیل می‌دهد.

وی افزود: از این تعداد یک میلیون و 90 هزار نفر بیمه‌ای هستند که با خانواده‌هایشان 3.3 میلیون نفر می‌شود و از مجموع این تعداد 800 هزار نفر بیمه اجباری و مابقی دیگر بیمه‌ها هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: ماهانه 340 میلیارد تومان به باز نشستگان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق‌ها در اردیبهشت اعمال شد،‌ طلبی از فروردین و اردیبهشت دارند که در تیرماه پرداخت خواهد شد.

دادخواه یادآور شد: وی عنوان کرد: 102 هزار کارفرما با ما قراردارند به عبارت دیگر 102 هزار کارگاه در استان اصفهان وجود دارد که دیگر بدون مراجعه و با استفاده از اینترنت امور خود را انجام می‌دهند؛‌ اصفهان در این موضوع رتبه اول را در کشور را دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان اذعان داشت: در آینده نزدیک نسخ الکترونیک کلید خواهد خورد و بایگانی‌هایی اختصاص داده شده به صورت سیستمی ثبت خواهد شد،‌کلیه شعب فیبر نوری داشته و تمامی زیرساخت‌های انجام این اتفاق عملیاتی خواهد شد و منتظر دستور العمل تهران هستیم.

وی اضافه کرد: از اسفند 95 نیمی از دفترچه‌های بیمه حذف شده و برخی از بیمارستان‌ها دیگر برگه‌ای از دفترچه باز نمی‌کنند،‌ یک سوم بار مراجعه مردمی به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های ملکی بوده و حدود 700 هزار دفترچه کاهش یافته است.

دادخواه توضیح داد: 1.5 میلیون دفترچه در این مدت دیگر صادر نشده و امیدواریم تا پایان سال 96 صدور دفترچه را پایان داده و در سطح استان اصفهان دفاتر به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای کمک به اشتغال پایدار یادآور شد: 180 کارگر در کمیسیون‌های تخصصی مصوب شد تا تأمین اجتماعی به آن‌ها کمک کند تا بتوانند ادامه فعالیت دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه 20 میلیارد تومان کمک کردیم و ذوب‌آهن که ماهانه 12 میلیارد تومان برای 18 هزار کارگر خود حق بیمه پرداخت کند که با این مصوبه طی 6 ماه یک سوم آن را دریافت می‌کنیم و فرصت می‌دهیم تا پرداخت کنند.

دادخواه اظهار کرد: بزرگ‌ترین بدهکار تأمین اجتماعی در استان اصفهان نساجی کاشان است که 120 میلیارد تومان بدهکار است که از این میزان 60 درصد جریمه را تشکیل می‌دهد.

در ادامه معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر با یک بار نام نویسی شماره خاص هر فرد (SSN) ثبت شده و شخص در هر جای کشور مراجعه کند با آن شماره قابل شناسایی بوده و سوابق آن ها در هر نقطه قابل مشاهده است.

عبدالرسول آقاهادی اظهار داشت: در حال حاضر با یک بار نام نویسی شماره خاص هر فرد (SSN) ثبت شده و شخص در هر جای کشور مراجعه کند با آن شماره قابل شناسایی بوده و سوابق آن ها در هر نقطه قابل مشاهده است.

وی افزود: اقداماتی که برنامه ریزی شده در کنار نسخ الکترونیک، بازرسی الکترونیکی است که با تبلتی که در اختیار مامور سازمان است و هماهنگی پست و ارتباط مستقیم با شعب بدون فاصله ارسال شده و دیگر نیازی به گزارش‌های کاغذی نیست.

معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: اتوماسیون اداری فعالیت دیگری بود که اخیرا انجام شده و شعبات به آن متصل شدند و فاصله ارائه خدمات را از بین برده است.

آقا هادی خاطرنشان کرد: بخشودگی جرائم خوش حساب اردیبهشت امسال انجام گرفت که کمک قابل توجهی به کارفرمایان کرد و آن‌ها توانستند بدهی ها را به صورت تقسیطی پرداخت کنند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کارکنان پلی اکریل گفت: 990 نفر از کارکنان پلی اکریل تا پایان شهریور 96 مقرری بگیر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و طبق وعده‌های داده شده از ابتدای مهرماه با خرید مواد اولیه آغاز به کار خواهد کرد.

معاون بیمه ای تامین اجتماعی استان اصفهان در پایان عنوان کرد:کارگزاری بیمه در شهر قهدریجان و شرکت فولاد مبارکه تأسیس شده و در هفته جاری افتتاح خواهد شد،‌ ایجاد این کارگزاری در پاسخ به در خواست فولاد و با توجه حجم بالای فعالیت این واحد صنعتی صورت گرفته است.




نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار