کد خبر: 861152
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
انتقاد نماینده مردم خمینی‌شهردرمجلس شورای اسلامی:
با افزایش واردات بی‌رویه کالاهای مشابه به داخل کشور و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های و واحدهای تولیدی، بیکاری در جامعه تشدید شده است.

نماینده مردم خمینی‌شهردرمجلس شورای اسلامی رکود اقتصادی حاکم بر کشور وضعیت بنگاه‌های اقتصادی را مناسب ندانست و اظهار داشت: با وجود ارایه افزایش آمار اشتغال‌زایی در کشور توسط مسئولان دولتی، اکنون با تعطیلی تعداد بسیاری از کارخانه‌ها در کشورمان، شاهد بیکاری و تعدیل کارگران هستیم.سید محمد جواد ابطحی واردات بی‌رویه کالاهای مشابه داخل را یکی از دلایل توقف فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برشمرد و افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی مسیر تولید ملی و اشتغال را روشن می‌کند، اما تاکنون در این راستا اقدام و عمل موثری عملیاتی نشده است.وی بیان داشت: در حال حاضر با عدم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی ۱۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند.

ابطحی با اشاره به انتخاب مجدد سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی نشانه تاکید رهبر انقلاب بر تولیدات داخلی و عدم واردات بی‌رویه کالاهای مشابه داخل است، گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته در رابطه با واردات بی‌رویه کالا، تذکرات و توصیه‌های اکید داشتند و در این خصوص حکم حکومتی دادند.

یادآور شد: سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی، عملکرد اقدام و عمل مطلوب نبوده و به همین دلیل مقام معظم رهبری شعار امسال را دوباره اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند.

وی پیرامون اینکه متاسفانه هر از چندگاهی شاهد تعطیلی کارخانه‌ها، واحدهای کوچک و صنعتی تولیدی و تعدیل نیرو در کشور و استان‌ها هستیم، افزود: طی ۴ سال اخیر توجه عمده مسئولان دولتی به مسایل خارجی معطوف شد و تصور می‌کردند با اجرای برجام قدرت‌های غربی یاری‌رسان هستند و هم بدهی‌های بلوک شده ایران آزاد می‌شود و هم تعامل بهتر در دادو ستد خواهند داشت که این امرتحقق نیافت.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که نه تنها این اتفاقات رخ نداد، بلکه تحریم‌ها افزایش یافت و پول‌ها بلوکه شد و در بانک‌ها و بازارهای بین المللی بزرگ با مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: امید دولت در بحث برجام و شکستن تحریم‌ها، تغییر فضای اقتصادی و بازگرداندن پول فروش نفت بود، اما اکنون براساس توافقی که انجام شده پول نفت بلوکه شده و ما باید همان جنسی که خواسته کشورهای غربی بوده را وارد کنیم .ابطحی اضافه کرد: بنابراین شاهد واردات رب گوجه فرنگی و چند هزار تن مربا که اکثر افراد در منازل خود تولید می‌کنند، هستیم وی تصریح کرد: ورود اجناسی مانند مسواک، آدامس و واکس هم در ازای فروش نفت به کشور موج واردات را به همراه داشته که سبب افزایش بیکاری و تعطیلی تعداد زیادی از کارخانه‌های کشورمان شده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس یادآور شد: با واردات کالاهای مشابه تولید داخل به‌تبع وقتی قیمت اجناس وارداتی نسبت به داخلی کمتر شود، مردم به خرید جنس وارداتی رغبت بیشتری پیدا می‌کنند و این امر سبب انباشت تولیدات کشورمان، بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: ارزی که در مقابل صادرات نفت باید به ایران داده شود، بلوکه می‌شود و در این راستا ما تنها می‌توانیم به‌جای ارز، کالا وارد کنیم.

ابطحی با بیان اینکه عده‌ای برای سودجویی و مافیا کالایی را وارد کشور می‌کنند که متأسفانه نظارتی بر این موارد نیست، افزود: واردات بی‌رویه یکی از دلایل توقف تعداد بی‌شماری از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در کشور است.بالا


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر