کد خبر: 861151
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
مدیر کل استاندارد استان اصفهان:
وضعیت تله کابین و تله سیژ اصفهان در حال استانداردسازی است و تا کنون 90 درصد از کارهای مربوط به آنها انجام شده و فقط کارهای مستند سازی باقی مانده است.

به گزارش جوان، مدیر کل استاندارد استان اصفهان در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: تجهیزات و وسائل بازی شهربازی ها، پارک های بازی و پارک های بادی مشمول استاندارد اجباری است و پلمب تجهیزات تا زمان رفع مشکل ها و نواقص آنها و رعایت موارد ایمنی و استاندارد پابرجاست.

غلامحسین شفیعی با بیان اینکه پلمب تعدادی از تجهیزات یک شهربازی یا پارک بازی به معنای تعطیلی کل مجموعه نیست، اظهار کرد: به محض رفع مشکل تجهیزات، کارشناسان استاندارد آنها را بررسی کرده و در صورت رعایت نکات ایمنی و استاندارد، برای استفاده عموم رفع پلمب می شوند.

وی با اشاره به ، تصریح کرد: این تجهیزات به گفته شفیعی تله کابین و تله سبز اصفهان در زمان حاضر مشکلی از نظر ایمنی ندارد.

مدیر کل استاندارد اصفهان تعداد شهربازی ها و پارک های بازی شناسایی شده در استان را حدود 80 مجموعه اعلام کرد.

شفیعی در این نشست خبری به موضوع استاندارد آسانسورها نیز اشاره و تصریح کرد: بر اساس بررسی که در سال 93 در استان اصفهان انجام شد، 97 درصد آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی استان، غیر استاندارد بودند.

وی با تاکید بر اینکه آسانسور مشمول استاندارد اجباری است، افزود: با وجود اعلام غیر استاندارد بودن بیشتر آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی استان، تا کنون تعداد معدودی از آنها برای استاندارد کردن مراجعه کرده اند و هنوز درصد بالایی از آنها غیر استاندارد است.

مدیر کل استاندارد اصفهان با بیان اینکه حوادث مربوط به آسانسور در کشورمان، قابل توجه است، گفت: همه آسانسورها باید تاییدیه صحت عملکرد و ایمنی را از اداره کل استاندارد دریافت کنند در غیر این صورت در هنگام رخداد حوادث، شهرداری های صادر کننده مجوزها و هیات امنای ساختمان ها باید پاسخگو باشند.

شفیعی با اشاره به بازرسی آزمون نازل های سوخت مایع بنزین و گازوئیل در سطح استان اصفهان گفت: در سال گذشته پنج هزار و 50 دستگاه نازل سوخت در استان کنترل شد که حدود 20 درصد آنها مشکل داشتند.

وی با بیان اینکه اختلاف تا 30 سی سی در دستگاه های نازل، قابل چشم پوشی است، افزود: بیشتر از این مقدار اختلاف، مشکل دارد و باید دستگاه مربوطه رفع نقص شود.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون مورد خاصی از دستکاری عمدی در دستگاه های نازل سوخت در استان نداشتیم، اظهار کرد: اگر مردم گزارشی در این زمینه دارند به ما اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان از تشکیل پرونده برای 40 مورد تولید و فروش مصنوعات طلا با عیار پایین در سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: با متخلفان این پرونده ها، برخورد جدی می شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه واردات طلای ساخته شده به کشور، ممنوع است، افزود: ما همه مصنوعات طلای خارجی را از سطح بازار اصفهان جمع آوری کرده ایم بطوریکه سال گذشته 70 کیلو طلای قاچاق را از فروشگاه ها جمع آوری کردیم و به نفع دولت مصادره شد.

به گفته وی در برخی طلا فروشی ها، مصنوعات ایرانی به نام خارجی به فروش می رسد.

شفیعی همچنین از عزل 26 مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان از سال گذشته تا پایان خرداد امسال خبر داد و گفت: از سال 95 برخورد جدی با مدیران کنترل کیفیت که در کار خود کوتاهی داشته باشند در دستور کار اداره کل استاندارد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیران کنترل کیفیت در واقع نمایندگان استاندارد در واحدهای تولیدی هستند، افزود: عزل و نصب آنها توسط اداره کل استاندارد صورت می گیرد.

به گفته وی اکنون یکهزار و 786 مدیر کنترل کیفیت در استان اصفهان از سوی اداره کل استاندارد منصوب شده و مشغول فعالیتند.

مدیر کل استاندارد اصفهان در این نشست خبری ، خواهان صدور اشد مجازات برای متخلفان استاندارد بویژه در زمینه های سلامت و ایمنی شد و تاکد کرد: برخی احکام صادر شده از سوی محاکم قضایی برای مجرمان استاندارد، بازدارنده نیست.

وی اضافه کرد: لازم است برای مجرمانی که با سلامت و ایمنی مردم بازی می کنند، اشد مجازات در نظر گرفته شود تا از تخلف واحدهای تولیدی به طور کامل جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 108 مورد اعلام جرم از واحدهای تولیدی یا عرضه محصولات به مراجع قضایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از میان آنها برای 58 مورد حکم صادر شده و مابقی در حال بررسی است.

شفیعی با اشاره به اینکه اصفهان با 80 واحد تولید کننده فراورده های نفتی، بیشترین صادرات را در کشور دارد، گفت: استانداردسازی و کد گذاری فراورده های نفتی از اهمیت خاصی برخوردارست زیرا در برخی موارد، قاچاق فراورده های نفتی یارانه ای از این طریق صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اصفهان رتبه نخست را در کشور در بررسی پرونده های استاندارد فراورده های نفتی دارد، افزود: ما جزو سه استان در کشور هستیم که کارگروه استاندارد سازی فراورده های نفتی دارد.

وی با اشاره به بررسی 237 پرونده تعیین ماهیت فراورده های نفتی در استان در سه ماه نخست امسال و 2 برابر شدن آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: اکنون کار تعیین ماهیت فراورده های نفتی در اصفهان توسط 2 آزمایشگاه انجام می شود.

مدیر کل استاندارد اصفهان با اشاره به 10 هزار و 651 مورد نمونه برداری از محصولات واحدهای تولیدی استان در سال گذشته، گفت: 30 درصد این نمونه ها با استاندارد مغایرت داشتند که این موارد از نشانه گذاری استاندارد تا موارد بحرانی را شامل می شود.

وی افزود: مصالح ساختمانی از جمله تیرچه بلوک یا بلوک سقفی بیشترین سهم را در بین تولیدات غیر استاندارد در استان اصفهان داشته اند

وی ادامه داد: تولیدات غذایی و کشاورزی سهم بسیار کمتری را در میان تولیدات غیر استاندارد داشته اند.

به گفته وی در سال گذشته از یکهزار و 324 نمونه گیری انجام شده از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری، 973 مورد غیر استاندارد بودند.

شفیعی وظیفه نظارت بر استفاده نکردن از مصالح ساختمانی غیر استاندارد را بر عهده نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها دانست و گفت: مهندس ناظر باید بر مراحل پی ریزی، ستون ریزی و سقف ریزی و استفاده از مصالح و روش های استاندارد، نظارت کامل داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به طرح 'طاها' ( طرح اجرای هماهنگ استاندارد) اظهار کرد: در این طرح محصولات تولید شده به صورت تصادفی از سطح بازار خریداری می شود و مورد بررسی قرار می گیرد که 40 درصد نمونه ها از مرکز استان و 60 درصد از بقیه شهرستانهاست.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی، محصولات بی کیفیت خود را به شهرستان های دور ارسال می کنند، تصریح کرد: در طرح طاها همه محصول های توزیع شده در سراسر استان مورد بررسی قرار گرفته و با واحدهای تولیدی محصولات بی کیفیت برخورد می شود.

مدیر کل استاندارد اصفهان همچنین با اشاره به 9 هزار و 241 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان در سال گذشته، گفت: بازرسی از واحدهای تولیدی در چند مرحله و توسط کارشناسان اداره استاندارد و همچنین شرکت های بازرسی همکار انجام می شود.

مدیر کل استاندارد اصفهان با بیان اینکه از سال 85 تا 95 حدود 800 واحد تولیدی جعل کننده علامت استاندارد در کشور شناسایی شده است، افزود: در سال گذشته نیز در اصفهان 12 واحد جعل کننده نشان استاندارد شناسایی شد.

شفیعی با بیان اینکه تا کنون 28 هزار استاندارد در کشور تدوین شده است، اظهار کرد: یکهزار قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری است که بیشتر مربوط به مباحث سلامت و ایمنی است و 27 هزار استاندارد دیگر، تشویقی است.

وی همچنین با اشاره به صدور 405 پروانه کاربرد استاندارد اجباری در سال گذشته در استان اصفهان افزود: 638 پروانه استاندارد اجباری نیز سال گذشته تمدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 94 ، تمدید پروانه های استاندارد هر سه سال یک بار صورت می گیرد در حالیکه قبل از آن این کار سالانه انجام می شد.

شفیعی با اشاره به ابطال 30 پروانه کاربرد استاندارد در استان در سال گذشته، افزود: 39 پروانه استاندارد نیز به دلیل بی کیفیت بودن محصولات تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 69 پروانه استاندارد تشویقی در استان صادر و 112 استاندارد تشویقی ، تمدید شده است، اضافه کرد: در این مدت 33 پروانه استاندارد تشویقی ابطال و یک مورد تعلیق شده است.

مدیر کل استاندارد اصفهان به آمار سه ماه نخست امسال نیز اشاره و اظهار کرد: در این مدت 84 پروانه استاندارد اجباری صادر، سه مورد تمدید، 28 مورد ابطال و 9 مورد تعلیق شده است.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست سالجاری، 23 پروانه استاندارد تشویقی در استان صادر، 14 پروانه ابطال و سه پروانه تعلیق شده است.

شفیعی، کنترل بحث اوزان و مقیاس ها را نیز از وظایف اداره کل استاندارد خواند و گفت: سال گذشته یکهزار و 530 دستگاه باسکول ثابت و 10 هزار و 500 ترازو در استان کنترل شده است.

وی با بیان اینکه سه ماه نخست امسال نیز 516 باسکول و 585 وسیله توزین سبک در استان کنترل شده است، خاطرنشان کرد: امسال ما باید حدود 19 هزار ترازو و دستگاه توزین را کنترل کنیم.

شفیعی با اشاره به رتبه سوم اصفهان در تدوین استاندارد ملی با تدوین 136 استاندارد در سال گذشته در کشور، گفت: امسال نیز برای تدوین 70 استاندارد برنامه ریزی کرده ایم وحدود سه هزار و 700 واحد تولیدی در استان اصفهان زیر پوشش استاندارد اجباری قرارگرفت.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر