کد خبر: 861149
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
رئیس صنعت، معدن و تجارت سمنان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: میانگین فعالیت در واحدهای تولیدی این استان به 42 درصد ظرفیت افزایش یافته است.
 بهروز اسودی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، ضمن ارائه گزارشی از وضع کنونی صنعت، معدن و تجارت استان، با بیان اینکه وظیفه دولت افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی است، اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان، میانگین فعالیت در واحدهای تولیدی استان از 37 به 42 درصد ظرفیت افزایش یافته است.
وی با اشاره به پرداخت بیش از 430 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان سمنان تصریح کرد: در سال گذشته و طی بررسی‌های صورت گرفته، 33 درصد واحدهای تولیدی استان تعطیل بودند که با پرداخت این مبلغ تسهیلات این رقم به 22 درصد کاهش یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال گذشته و طی بررسی‌های انجام‌شده، 626 واحد تولیدی استان تعطیل بودند که 55 درصد آن‌ها مشکل رکود بازار، 74 درصد مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش و 40 درصد نیز بدهی بانکی داشتند.
اسودی یادآور شد: در حدود یک هزار و 200 واحد تولیدی استان سمنان نیز با راندمان متوسط 37 درصد فعالیت می‌کردند که بیشتر مربوط به صنایع فلزی، مواد غذایی، پوشاک و منسوجات بوده است و با ساماندهی این صنوف، میانگین فعالیت به 42 درصد افزایش یافت.
وی یادآور شد: در سال گذشته، 38 واحد تعطیل شده مجدد راه‌اندازی شد و حدود 300 واحد صنعتی نیز با تزریق منابع مالی به حالت مطلوب بازگشتند و 42 واحد نیز در دست راه‌اندازی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 96 اظهار داشت: در سال جاری نیز با پرداخت حدود 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات، واحدهای تولیدی استان در حدود 6 هزار شغل جدید ایجاد خواهند کرد و ازلحاظ بهره‌وری و تکنولوژی ساماندهی خواهند شد.
اسودی اظهار امیدواری کرد؛ با بسته‌های رونق تولید که توسط دولت تدبیر و امید ارائه می‌شود و با برنامه‌ریزهای مدون و کار و تلاش زیاد بتوان در جهت شکوفایی صنایع استان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید و اشتغال قدم‌های مؤثری را برداریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر