کد خبر: 861138
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: از آغاز برداشت گندم تاکنون، حدود 67 هزار و 288 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
محمدباقر منوچهری افزود: از دهم خرداد 96 حدود 67 هزار و 288 تن گندم با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد با قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 300 تومان خریداری شده و تاکنون 312 میلیارد ریال به گندمکاران استان سمنان نیز پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: افت مفید گندم های شکسته و لاغر را شامل می شود که از آن استفاده های دیگری می شود و افت غیر مفید به ناخالصی های همراه گندم مانند خاک، سنگ و کاه گفته می شود.
وی خاطرنشان کرد: با شرایط جوی متنوع استان سمنان، پیش بینی می شود برداشت گندم در استان تا پایان مرداد 96 ادامه یابد و در مناطق سردسیر مانند کالپوش، فولاد محله و دیباج برداشت تا هفته اول شهریور ادامه می یابد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه گندم های خریداری شده 100 درصد تولیدی استان سمنان است، تاکید کرد: دولت از سال 95 واردات گندم را ممنوع کرده است و واردات تنها به شرط صادرات میسر است یعنی با این شرایط واردات گندم برای فروش به قیمت تعیین شده دولت صرفه اقتصادی ندارد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: در زمین های زراعی شهرستان گرمسار تاکنون بیش از 23 هزار تن گندم خریداری شده است.
 پیش بینی می شود در سال زراعی 95-96 حدود 111 هزار تن گندم در استان تولید شود و سطح زیرکشت گندم در استان سمنان 27 هزار و 770 هکتار است.
مرکز خرید گندم در استان سمنان محصول تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند 32 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر