کد خبر: 861112
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
روايت فيروزآبادي از گفت‌وگوي روحاني و خاتمي
رئيس سابق ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: مقابله نيروهاي مسلح با شورش‌هاي خياباني در جريان 18 تير سال 78 با مجوز شوراي عالي امنيت ملي و شخص رئيس شوراي عالي امنيت ملي که خود آقاي خاتمي بود، صورت گرفت.
خبرگزاري فارس نوشت: سالگرد فتنه 18 تير سال 78 بهانه‌اي شد تا به بازخواني بخشي از گفت‌وگوي سردار سرلشکر سيدحسن فيروزآبادي، مشاور عالي نظامي فرمانده معظم کل قوا و رئيس سابق ستادکل نيروهاي مسلح که چند ماه قبل صورت گرفته بود، بپردازيم. سرلشکر فيروزآبادي در زمان فتنه 18 تير هم رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح و هم عضو شوراي عالي امنيت ملي بود. سردار فيروزآبادي در خصوص هجمه‌هايي که به نيروهاي مسلح خصوصاً سپاه و ناجا در برخورد با فتنه‌گران وارد مي‌شد، گفت: من اينجا به عنوان عضو شوراي امنيت ملي عرض مي‌کنم که مقابله نيروهاي مسلح با شورش‌هاي خياباني در جريان 18 تير سال 78 با مجوز شوراي عالي امنيت ملي و شخص رئيس شوراي عالي امنيت ملي که خود آقاي خاتمي بود، صورت گرفت. رئيس سابق ستاد کل نيروهاي مسلح تأکيد کرد: وقتي چالش، تبديل به قضيه امنيت ملي مي‌شود نمي‌توان نيروهاي نظامي را محکوم کرد که چرا درگير شديد.
 
خب چالش امنيت ملي بوده، ولي حالا خود رئيس‌جمهوري (خاتمي) که دستور داده و آن را تصويب کرده بود، يا سکوت کرده يا بيانيه مي‌دهد بعد مردم خيال مي‌کنند که سپاه تنها بوده است. وي افزود: خودشان تصويب کردند، خود شوراي عالي امنيت ملي اجازه برخورد را داد و بعد دبير شوراي عالي امنيت ملي بيانيه داد و آن را محکوم کرد و تصور مي‌شد که سپاه يا نيروهاي مسلح مسئول آن بوده در صورتي که اينطور نبود، اين تصميم شوراي عالي امنيت ملي و تأييد رئيس‌جمهور بود. فيروزآبادي ادامه داد: آن زمان جلوي خود بنده آقاي روحاني با آقاي خاتمي تماس گرفتند و گفتند وضع اينگونه و جمع‌بندي اين است و ايشان گفتند که ديگر هر تصميمي که گرفتيد انجام دهيد، از اين به بعد هم همين‌طور خواهد بود. مشاور عالي نظامي فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: وظيفه رسانه‌هاست که اين موضوعات را براي مردم تبيين کنند، اگر براي مردم تبيين شود، هم کساني که مي‌خواهند چالش درست کنند موفق نمي‌شوند و هم تجديدنظرطلب‌ها بهتر شناخته مي‌شوند، هم انقلابيون تکليف خودشان را مي‌دانند هم بعضي از افراد که در اين وسط سرگردانند مي‌فهمند که بالاخره حق با کيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار