کد خبر: 860976
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کاهش تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: یکسان نبودن نرخ ارز هم یکی از موانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است.
فارس: حسین سلیمی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری خارجی سال 95 نسبت به سال 94 سه برابر افزایش داشت، گفت: سرمایه‌گذاری‌ خارجی مصوب در سال 96 نسبت به سال گذشته تغییر‌ی نداشته است.  
 
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران افزود: از بعد برجام تاکنون 14.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده، اما فعلا آمار دقیق سرمایه‌گذاری خارجی عملیاتی شده مشخص نیست.  
 
وی با تأکید بر اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل دیدگاه‌های ترامپ نسبت به اقتصاد دنیا میزان درخواست مجوز سرمایه‌گذاری در ایران تا حدودی کاهش یافته است، اظهار داشت: سال گذشته دائما هیئت‌هایی برای سرمایه‌گذاری به ایران سفر می‌کردند، اما امسال این سفرها کاهش یافته است.
 
سلیمی بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و همچنین ماه مبارک رمضان هم در کاهش سفرهای سرمایه‌گذاران به ایران بی‌تأثیر نبوده و امیدواریم روند جذب سرمایه‌گذاری با طی این مراحل به زودی افزایش یابد.  
 
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه یکسان نبودن نرخ ارز یکی از موانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: سرمایه‌گذاران خواهان پیش‌بینی سود سرمایه‌گذاری خود هستند، در حالی که با توجه به یکسان نبودن نرخ ارز سرمایه‌گذار خارجی نمی‌‌داند که ارزی را که وارد کرده با چه نرخی می‌تواند خارج کند.  
 
وی گفت: بخش عمده‌ای از تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های خورشیدی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار