کد خبر: 860949
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
سازمان صنعت ومعدن وتجارت گلستان
قوانلو رییس سازمان صنعت وتجارت گلستان از برگزاری دوره های اموزشی ارتقای مهارت قالیبافان با هدف رفع عیوب فرش دستباف با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان خبر داد

قوانلو گفت :برگزاری 6 دوره آموزش ارتقای مهارت قالیبافان با هدف آشنایی با ارزش ها و اصالت های فرش منطقه، استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت، ابزار و روش های بهینه برای بافت فرش، آشنایی بافندگان با عیوب و آسیب های رایج (اعم از رنگ، طرح، مواد اولیه و بافت) در مراحل بافت و افزایش کیفیت فرش های تولیدی استان برای 222 نفر به مدت 5328 نفر ساعت در سال 1395 برگزار گردید.

وی گفت : احداث مجتمع متمرکز و بزرگ قالیبافی در نقاط فرش خیز استان با هدف اشتغال زایی و استمرار تولید کیفی فرش دستباف به منظور نیل به رونق روزافزون این هنر– صنعت دیرینه در استان و انتفاع هرچه بیشتر استان از ارزش افزوده بالای فرش دستباف با توجه به مطابقت کامل و عینی این فعالیت تولیدی با اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی صورت می پذیرد .

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان گفت : فقدان یک فروشگاه شاخص در حوزه فرش دستباف در سطح استان یکی از دلایل اصلی عدم آشنایی عموم مردم استان با فرش دستباف و مزایای آن می باشد که سبب شده است این کالای نفیس و هنری در قیاس با فرش ماشینی بسیار کمتر مورد توجه و اقبال قرار گیرد. از اینرو قیمت تمام شده بالا و فروش بسیار نازل در حال حاضر بعنوان مهمترین چالش فرش دستباف در استان و حتی کشور مطرح می باشد لذا ایجاد و احداث یک فروشگاه بزرگ و دائمی جهت عرضه مستقیم فرش دستباف و بافته های داری می تواند  تا حدود زیادی این مشکل را در استان مرتفع نماید.

وی بیان داشت :تحقق برنامه پروژه های اقتصاد مقاومتی و ایجاد 480 نفر اشتغال جدید در حوزه فرش دستباف در سطح استان (در قالب تکالیف ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت) به طور یقین نیازمند تعامل، همکاری و ورود جدی همه دستگاه های دخیل با این حوزه می باشد به ویژه اداره کل تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان .

قوانلو گفت :یکی دیگر از برنامه های سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان در زمینه فرش برگزاری دوره های آموزشی ارتقای مهارت قالیبافان با مشارکت و همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان با هدف رفع عیوب فرش دستباف و تولید  فرش های با کیفیت و مرغوب جهت عرضه در بازارهای داخلی و خارجی می باشد.

وی گفت :صدور مجوزهای مشاغل خانگی در جهت اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی، صدور مجوزهای مشاغل خانگی بمنظور اعطای تسهیلات کم بهره  در 10 رشته شغلی مرتبط با فرش دستباف با هدف اجرای قانون ساماندهی وحمایت از فعالیتهای خانگی فرش دستباف استان انجام می گردد .

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان گفت :از برنامه های سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان پیگیری و هماهنگی هرچه بیشتر بازرسی های مشترک بیمه قالیبافان پیگیری و هماهنگی هرچه بیشتر با اداره کل تامین اجتماعی استان به منظور کاهش تعداد بازرسی ها و قطعی های بیمه قالیبافان در سطح استان با توجه به اینکه سایر شقوق بیمه ای در این اندازه مورد بازرسی قرار نمی گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر