کد خبر: 860831
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
رئيس كميسيون تلفيق برنامه ششم توسعه گفت: با گذشت ۱۰۰ روز از ابلاغ قانون برنامه ششم اثري از اجراي اين قانون در دستگاه‌هاي اجرايي مشاهده نمي‌شود.
حميدرضا حاجي‌بابايي در گفت‌وگو با مهر، با انتقاد از عدم ابلاغ لايحه برنامه ششم توسعه به دستگاه‌هاي اجرايي گفت: برنامه ششم بعد از تصويب و تأييد شوراي نگهبان توسط رئيس مجلس به رئيس‌جمهور ابلاغ شد.
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: رئيس‌جمهور هم وظيفه داشت برنامه را پس از انتشار در روزنامه رسمي به هيئت دولت و دستگاه‌هاي دولتي ابلاغ كند اما رئيس‌جمهور هيچ يك از اين اقدامات را انجام نداده است. رئيس كميسيون تلفيق برنامه ششم توسعه گفت: طبق قانون اگر رئيس‌جمهور، قانوني را ابلاغ نكرد بايد رئيس مجلس قانون مصوب را ابلاغ كند به رغم اينكه وزارتخانه‌ها توجه ويژه‌اي به برنامه ششم دارند به دليل اينكه مشكلات زيادي از آنها را حل مي‌كند اما تا كنون رئيس‌جمهور قانون برنامه را ابلاغ نكرده است. وي با تأكيد بر اينكه ابلاغ دير هنگام برنامه ششم باعث كاهش اهميت آن نزد دستگاه‌هاي اجرايي مي‌شود، اظهار داشت: ۲۲ اولويت در برنامه ششم تعريف و قوانيني براي دستيابي به اين اولويت‌ها تدوين شد. مردم امروز براي مطالبه اين ۲۲ اولويت به ميدان آمده‌اند. كشاورزان، كارگران، بازنشستگان و معلمان از برنامه ششم مطالبه دارند، با گذشت ۱۰۰ روز از ابلاغ برنامه ششم آثار و علائمي در دستگاه‌هاي اجرايي مبني براجراي قانون برنامه نمي‌بينيم كه اين وهن قانونگذار و مجلس است. حاجي بابايي تصريح كرد: 1/5 ميليون شغل وعده داده شده بر اساس برنامه ششم بايد اجرا شود. اگر برنامه ششم سبك گرفته شود شايد در پايان سال فقط به ايجاد۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار شغل موفق شويم و هدف برنامه مبني بر ايجاد 1/5 ميليون شغل محقق نخواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
خب میدونن جارجنال چب ها خودشونن ،پس کارم نکنن هیچ اعتراض نمیشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار