کد خبر: 860760
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان انجام شد:
نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید، هنرجویان و فارغ‌التحصیلان انجمن خوشنویسان ایران شعبه اسلامشهر به مناسبت روز قلم افتتاح شد.

نمایشگاه آثارخوشنویسی هنرمندان، اساتید، هنرجویان و فارغ‌التحصیلان به مناسبت پاسداشت روز قلم  با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان و هنرمندان در محل انجمن خوشنویسان اسلامشهر افتتاح و مورد بازدید قرارگرفت.

 

سید جلیل قاسمی مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه اسلامشهر در حاشیه افتتاح این نمایشگاه ،اظهار داشت: به مناسبت پاسداشت روز قلم نمایشگاهی از آثار هنرمندان اسلامشهری در گرایش‌های مختلف خوشنویسی افتتاح و تعداد 110 تابلو در معرض نمایش و بازدید علاقمندان به فرهنگ مکتوب منطقه قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید، هنرجویان، فارغ‌التحصیلان ممتاز و فوق ممتاز، هنرمندان عضو انجمن در گرایش‌های نستعلیق، نسخ، شکسته، ثلث، نقاشی، خط و گرایش‌های نوین، مینیاتور، تذهیب و نگارگری به تصویر کشیده و در معرض نمایش قرار گرفته است.

 

مسئول انجمن خوشنویسان ایران در اسلامشهر با اشاره به نقش و تأثیر هنر خوشنویسی افزود: هنرخوشنویسی در ادیان و جوامع مختلف از جایگاه و ارزش ویژه‌ای برخوردار بوده و در دین مقدس اسلام نیز به عنوان یکی از هنرهای اصلی، تأثیرگذار و بیانگر جلوه‌ای زیبا از مخلوق همواره مورد توجه قرار داشته است.

 

قاسمی تصریح کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی انجمن خوشنویسان در شهرستان اسلامشهر، زمینه بروز و شناسایی هنرمندان بسیاری در عرصه خوشنویسی به وجود آمد و علاوه بر آن برای دیگر علاقمندان به یادگیری و فعالیت در این عرصه هنری هم فرصتی برای تعلیم ایجاد شد.

 

وی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه خوشنویسی عنوان کرد: ایجاد نمایشگاه ضمن ترویج هنر مقدس خوشنویسی در بین اقشار مختلف مردم، فرصتی ایجاد می‌کند تا هنرمندان با آثار هنری و دست‌نوشته‌های سایر هنرمندان فعال در این زمینه آشنا شده و از تجربیات و علم دیگر اساتید و هنرمندان برجسته و نخبه بهره‌مند شوند.

 

این هنرمند اسلامشهری با اشاره به اینکه از ابتدای تأسیس و راه‌اندازی انجمن خوشنویسان ایران در اسلامشهر، هنرمندان و علاقمندان زیادی برای فراگیری و یادگیری این هنرمقدس اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: هنرمندان در کلاس‌های مختلف این انجمن شرکت کرده و تاکنون تعداد زیادی هنرمند در این زمینه موفق شده‌اند با مدرک ممتاز و فوق ممتاز از این انجمن فارغ‌التحصیل شوند.

 

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه خوشنویسی پاسداشت روز قلم از امروز تا تاریخ 31 تیرماه همه روزه از ساعت10 تا 18 در محل انجمن خوشنویسان واقع در اسلامشهر خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان ابوذر جنب کتابخانه عمومی شهید مطهری، دایر و آماده پذیرش علاقمندان به هنر خوشنویسی است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر