کد خبر: 860577
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
عضوخانه مطبوعات وخبرنگاران اصفهان :
از اهالی رسانه که رابطه تنگاتنگی با هنرمندان گرافیست دارند انتظار می رفت ، طرحی شایسته تر و حرفه ای تری چاپ و ارائه کنند .

عضوخانه مطبوعات وخبرنگاران اصفهان با اشاره به نزدیک شدن برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان با انتقاد ازبعضی از کارهای شتاب زده دبیرخانه این جشنواره اظهار داشت : :طبیعتا پس ازبرگزاری 9 دوره جشنواره مطبوعات می بایست از تجربیات سال های گذشته بهره جویی می شد  ودر طراحی پوستر جشنواره که درحکم شناسنامه بعدی این رویداد مهم محسوب       می شود از صاحب نظران و طراحان برجسته حوزه رسانه استفاده می شد .

بهمن توکلی فرد ،گفت : جایزه و مراسم ودیگر امتیاز دهی ها همگی در گذر زمان فراموش می شوند اما آثار مکتوب وپوستراین رویداد رسانه ایی که حکم ( شناسنامه بعدی ) جشنواره یک اثر ماندگاراست ، متاسفانه در جشنواره دهم اثری از خلاقیت ، مفهوم گویا ، رعایت منطق در اندازه ی سطوح و خطوط مثبت ومنفی ، وحدت و یکپارچگی و جذابیت بصری دیده نمی شود .

وی تصریح کرد :در یک طرح گرافیکی بابد بین حروف ، اندازه ها ، خطوط ، رنگ ها ارتباط منطقی و اصولی باشد وهمه این ابزارها در خدمت انتقال یک مفهوم معنوی برای مخاطب عام وبخصوص اهالی رسانه که خود کارشناس این مسائل هستند مشخص باشد .

توکلی فرد افزود :در این طرح که ردپایی از کپی رایت نیز در آن به چشم می خورد هیچ ارتباط بصری و مفهومی بین اجزا والمانها وجود ندارد وظاهرا رنگ ها و طرح ها کاملا غیر حرفه ایی کنار هم جمع شده اند ودر پیام رسانی بصری نامفهوم عمل شده است .

عضوخانه مطبوعات وخبرنگاران اصفهان با اشاره به تجارب اهل رسانه و نگاه تخصصی روزمره این قشربه زوایای نگاه به کار مبتدی و حرفه ایی اذعان داشت : قرارگیری آرمها ی حمایت کنندگان به صورت کاملا تجاری و تبلیغاتی است ونه اندازه آنها متناسب با پوستر یک جشنواره مطبوعاتی است ونه مکان قرار گیری آنها درست انتخاب شده است و تکرار دو جمله مشابه تحت                        عنوان " دهمین جشنواره مطبوعات وخبرگزاری های داخلی استان اصفهان " در دو فونت متفاوت که بالا وپایین طرح قلم گونه (قرمز رنگ )هیچ مفهوم روشن ومشخصی را تداعی نمی کند .

خبرنگار وسرپرست روزنامه فناوران استان اصفهان یادآور شد در این برهه از زمان ودر این تنگنای اقتصادی حیف ومیل                    نمودن اموال درست نیست و نیاز به افرادی کارشناس و خبره در هر اموری دارد وکار آموزی در این رویداد که  افراد آن زاویه        دید شان نسبت به سایرافراد باز وتیز است پذیرفته نیست ،زیرا زره بین دستگاههای مختلف که خود چیره دست این گونه برنامه ها هستند ازاین دبیرخانه در شروع این کار، پخته تر انتظار است  .

وی خاطر نشان کرد : هیچ نماد روشن وتاثیر گذاری از عنوان " دهمین جشنواره " در پوستر آورده نشده در صورتی که عنوان دهمین می توانست در صدر مفاهیم قرار گیرد .

توکلی فرد گفت :در این شناسنامه معرفی رویداد رسانه ای هیچ نمادی از اصفهان که به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر اسلامی کشور از آن یاد می شود در این پوستر خودنمایی نمی کند که واقعا جای تعجب وتاسف است .

عضوخانه مطبوعات وخبرنگاران اصفهان با تاکید بر این اینکه برگزاری یک کار هنری وحرفه ایی در این وسعت به صورت بزن برو نمی تواند اثر گزار و تحسین برانگیز باشد ولازم است ،این تشکلی که بیش از دو دهه در بسیاری از جشنوارها و مراسمهای دیگر تجربه ستاره دار دارد از نظرات پیشکسوتان در این امور نیز بهره جویی کند .

سرپرست روزنامه فناوران استان اصفهان یادآور شد : طبق اعلام رسمی ، برگزار کننده و مجری این جشنواره ، خانه مطبوعات وخبرنگارن است که جای مباهات و غرور برای یک تشکل خودجوش است ، امامتاسفانه هیچ نشانه ای از این موضوع ، حتی در قالب کلام در پوستر مشاهده نمی شود ، بجز یک آرم که آن هم در کنار سایر حمایت کنندگان آورده شده و معلوم نیست خانه مطبوعات در این مقوله ، مجری است یا حمایت کننده یا کارپرداز !

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار