کد خبر: 860523
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با تزریق اعتبارات و واردات مواد اولیه و همچنین تعمیرات داخلی پلی اکریل، کارگران این کارخانه از مهرماه دوباره به کار خواهند شد.

به گزارش جوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در نشست خبری بزرگداشت هفته صنعت و معدن، با اشاره به فعالیت2100واحد صنعتی در استان ، اظهار داشت: در این واحدهای صنعتی حدود 213هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و 265هزار و 875 اشتغال ایجاد شده است.

اسرافیل احمدیه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، از شهریور ماه 92 تا دی ماه 95 حدود 1459 پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 46 هزار میلیارد ریال صادر شده است، افزود: اشتغال این واحدها 24هزار و 700نفر است که به لحاظ پروانه بهره برداری حدود هشت درصد سهم کشور در استان اصفهان است.

وی همچنین به صدور 6190 جواز صنعتی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مفید در این راستا ابطال دو هزار مورد جواز بدون پیشرفت کار بوده تا فرصت برای افراد دیگر در شهرک‌های صنعتی فراهم شود و سرمایه گذاران واقعی وارد عرصه شوند.

 وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه طرح هایی با پیشرفت بالای 40 درصد، گفت: در این زمینه 900جواز صادر شده همچنین تعداد مجوز طرح های بالای 60 درصد پیشرفت کاری، 986 مورد است.

به گفته احمدیه، تعداد مجوزهای بالای 80 درصد پیشرفت کاری 729مورد است که در این زمینه نیز جزء نخستین‌های کشور هستیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بیش از 781 مورد پروانه بهره برداری در حال کار دارد، افزود: از این تعداد حدود47 میلیون تن مواد معدنی در سال استخراج می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه 24 اتاق اصناف در استان اصفهان وجود دارد، گفت:601 اتحادیه صنفی و 159 هزار واحد صنفی در استان فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سهم استان اصفهان در طرح رونق حدود 734واحد بود که نزدیک به 10هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیارمان قرار داده شد، تصریح کرد: بالغ بر 4500 مورد ثبت نام داشتیم که بیش از1000 مورد منجر به پرداخت تسهیلات شد و بالغ بر 805 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

احمدیه ادامه داد: یک ششم طرح رونق کشور در رابطه با طرح های ایجاد توسعه استان اصفهان است و تعداد پروانه های اکتشاف جاری استان حدود237 مورد و105 مورد گواهی کشف صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد 792 معدن، در استان دارای پروانه بهره برداری هستند، بیان داشت: سرمایه گذاری این معادن بالغ بر 4هزار و 705 میلیارد ریال است  که می توانند از ظرفیت استخراج خود 47 میلیون تن استخراج کنند و اشتغال دربخش معدن حدود9هزار و 133 نفر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: سال گذشته 2700 میلیارد تومان صنایع استان اصفهان از بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پلی اکریل اصفهان، گفت: پلی اکریل اصفهان اولین واحد منحصر به فرد در تولید اکرلیک است اما مواد اولیه آن باید از خارج وارد کشور شود همچنین در مورد تامین پلی استر مشکلی نداریم اما مشکل نقدینگی داریم.

احمدیه با اشاره به اینکه تا چند ماه آینده مواد مورد نیاز این کارخانه وارد کشور می‌شود، افزود: پیش از این 20 میلیارد تومان برای رفع مشکلات به این کارخانه تزریق شده بود و قرار است با عقد قراردادهای جدید 20میلیارد تومان دیگر نیز به این واحد تزریق شود.

وی با تاکید بر اینکه کارگران پلی اکریل تا مهر ماه بیمه بیکاری دریافت می کنند، تصریح کرد: با تزریق اعتبارات و واردات مواد اولیه و همچنین تعمیرات داخلی آن، کارخانه پلی اکریل اصفهان از مهر ماه وارد چرخه کار و درب  شرکت پلی اکریل به روی کارگراخراج شده گشوده خواهد شد و  کارگران آن دوباره مشغول به کار می شوند.   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار