کد خبر: 860504
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
رئيس کميسيون تلفيق برنامه ششم:
مقرر شده بود سامانه‌اي براي مشخص شدن حقوق مسئولان ايجاد شود که اين مسئله هم هنوز به سرانجام نرسيده است، لذا ما معتقديم همه ملت ايران بايد مقدار حقوق مسئولان را بدانند، اما تاکنون 100 روز گذشته و هيچ اطلاعي از آن ندارند.
حميدرضا حاجي‌بابايي، رئيس کميسيون تلفيق برنامه ششم در گفت‌وگو با ميزان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا برنامه ششم توسعه از سوي دولت به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شد يا خير، گفت: بر اساس قانون وقتي مصوبه‌اي چون برنامه ششم تصويب مي‌شود و شوراي نگهبان آن را تأييد مي‌کند اين قانون بايد توسط رئيس مجلس به رئيس‌جمهور ابلاغ شود و پس از آن رئيس‌جمهور آن را در روزنامه‌هاي رسمي منتشر و به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ کند، اما آقاي رئيس‌جمهور اين کار را انجام نداد. وي با بيان اينکه زماني که رئيس‌جمهور مصوبه مهمي را ابلاغ نمي‌کند طبق قوانين رئيس مجلس مي‌تواند آن را ابلاغ کند، افزود: اين در حالي است که وقتي رئيس‌جمهور قانون مذکور را ابلاغ نکرد رئيس مجلس قانون برنامه ششم را به روزنامه‌هاي رسمي کشور داد و به‌ جاي آقاي رئيس‌جمهور قانون مذکور را به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ کرد.
 
رئيس کميسيون تلفيق برنامه ششم توسعه با بيان اينکه ما به دنبال اجراي قانون برنامه ششم توسعه هستيم، اظهار داشت: چرا بايد موضوع چهار برابر کردن حقوق کميته امداد در ماه اول اجرا شود، اما مابقي مواد برنامه اجرايي نشود؟ چرا دولت آن امري که خوب بوده در برنامه اجرا کرده ولي مابقي امور در اجراي قانون، ابلاغ نشده است؟ حاجي‌بابايي تأکيد کرد: ما علاقه‌منديم که برنامه ششم را شخص رئيس‌جمهور ابلاغ کند، چراکه اين مسئله قانون است و امام خميني(ره) فرموده‌اند: «وقتي قانوني در مجلس تصويب مي‌شود ولو اينکه رئيس‌جمهور هم آن را قبول نداشته باشد بايد آن قانون ابلاغ و اجرا شود» بنابراين قانون برنامه ششم هنوز ابلاغ نشده است و به ‌نظر مي‌رسد آن پايين‌ترها خبرهايي است. عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه چندين اولويت مهم در برنامه ششم تأييد شد، گفت: موضوع ايثارگران و کشاورزان از جمله اولويت‌هاي مهم برنامه ششم است که غالب اين اقشار همواره با نمايندگان براي اجراي قانون برنامه ششم در تماس هستند.
 
رئيس فراکسيون ولايي مجلس شوراي اسلامي گفت: همچنين در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي مقرر شده بود تا سامانه‌اي براي مشخص شدن حقوق مسئولان ايجاد شود که اين مسئله هم هنوز به سرانجام نرسيده است، لذا ما معتقديم همه ملت ايران بايد مقدار حقوق مسئولان را بدانند اما تاکنون 100 روز گذشته و هيچ اطلاعي از آن ندارند. حاجي‌بابايي تأکيد کرد: همچنين بايد بگويم ما در برنامه ششم به مواردي از جمله صنعت، توليد، اشتغال و بهداشت و درمان توجه داشتيم که آنها هم جزو موارد معطل مانده هستند. وي در پايان گفت: ما همچنان به‌عنوان نمايندگان مجلس موضوع ابلاغ و اجراي قانون برنامه ششم را پيگيري مي‌کنيم و اگر مشاهده کرديم که دولت قصد ابلاغ برنامه ششم را ندارد مجلس بايد تصميمات ديگري اخذ کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار