کد خبر: 860344
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
فرهنگسرای گلستان پنج شنبه 15 تیر ماه در برنامه مذهبی روایت شیدایی با نام " در كوي نيكنامان" میزبان خانواده شهید مهدی حیدری شهید مدافع حرم خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان ؛ ویژه "در كوي نيكنامان" با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، باورهای دینی، ایجاد روحیه دفاع و شهادت در میان عموم مردم، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ، بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود .
این مراسم با قرائت زیارت عاشورا با روضه خوانی و مداحی محمدباقر ربیعی ذاکر اهل بیت(ع) آغاز خواهد شد و در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر سنگی از خانواده شهید تجلیل می شود.
گفتنی است ؛ شهید مهدی حیدری از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در ۲۱ دی ماه سال گذشته در سوریه و در جریان مبارزه به گروه های تروریستی و تکفیری ه آرزوی دیرینه خود رسید و به خیل عظیم شهدا پیوست و پیکر مطهرش پس ازپنج ماه به میهن بازگشت.در بخشی از وصیت نامه شهید حیدری آمده است: من یک پاسدار با لباسی سبز برگرفته از علوی بودن رهبرم امامم سیدعلی خامنه ای است و با استعانت از خدای متعال و امام زمان (عج) که جانم به قربانش؛ امامی که در سن پنج سالگی بارسنگین من بچه شیعه نافرمان و گناهکار را به دوش کشید و چقدر از دست من خون جگر خورد، مولا جان شرمنده هستم، ببخشید که شما را این قدر خون جگر کردم خدیا تنها تو اولیایت بودید که در سختی ها مرا همراهی کردید و یاریم نمودید، یا صبور، یا رحمان، یا رحیم ایاک نعبد و ایاک نستعین.
مقاومت مرداني در قامت عباس هاي بي نام و نشاني كه آنها را با نام مدافعان حرم مي شناسيم و اين سوتر مقاومت مادراني كه در نبود عباس هاي شان صبر را برايت معنا مي كنند. مدافعان حرم رفتند تا بگويند: « كلنا عباسك يا زينب». روايتمان امروز، اگرچه تلخ اما به رشادت شيران سرزمين مان باز مي گردد و به خود مي باليم. حكايت شهادتشان به ما مي فهماند كه شهادت را جز شهيد نمي شناسد.
علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند هر هفته پنج شنبه ها ساعت 7:30به نشانی فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار