کد خبر: 860278
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
امروز ايران با تدبير و هدايت رهبري، پشتيباني مردم، برنامه‌ريزي و تلاش نيروهاي نظامي خود، قدرت اول منطقه خاورميانه است و هيچ كس نمي‌تواند اين موقعيت را به چالش بكشد.
سردار سرلشكر محمد علي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز در مراسم معرفي فرمانده جديد سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ با اشاره به آخرين وضعيت منطقه گفت: جمهوري اسلامي ايران در پيشبرد راهبرد توليد امنيت دسته‌جمعي در منطقه با تمركز بر وحدت اسلامي و منافع ملت‌هاي منطقه موفق بوده و امروز دشمن چاره‌اي جز اعتراف به اين موفقيت و تلاش براي سازگار كردن خود با چارچوب‌هاي ايران ندارد، اگرچه مي‌دانيم به سادگي به اين موضوع تن نخواهند داد و تا جايي كه بتوانند مقاومت مي‌كنند و تهمت‌هايي چون حمايت از تروريست را به اين گونه تلاش‌هاي جمهوري اسلامي وارد مي‌كنند.
 
فرمانده كل سپاه قدرت برتر منطقه‌اي ايران را سرمايه بزرگ و بي سابقه ملي ملت ايران خواند وگفت: اين امر اكنون يكي از مهم‌ترين عوامل امنيت‌ساز براي ملت ايران است. وي تصريح كرد: روندهاي منطقه‌اي و مطالعه الگوي رفتار بازيگران مختلف ثابت مي‌كند كه امروز در منطقه ما فقط كشورها و مناطقي امن مي‌مانند كه به اندازه كافي قوي باشند. ما با دشمني مواجه هستيم كه فقط زبان زور مي‌فهمد و بنابراين نمي‌توانيم با دشمن به زباني ديگر حرف بزنيم كه اصلا آن را نمي‌فهمد و انتظار داشته باشيم نتيجه بگيريم.
 
جعفري همچنين به دولت سعودي اشاره كرد و گفت امروز سعودي‌ها در حال تبديل به يك دولت تروريستي در منطقه هستند و من با اين نظر مسئولين محترم موافقم كه، بهتر است اين كشورها براي تبديل شدن به قدرت برتر منطقه تلاش نكنند چون نتيجه‌اي جز بي آبرويي و زحمت درست كردن براي خودشان و ديگران نخواهد داشت. وي در ادامه به برخي مباحث مرتبط با سپاه پاسداران پرداخت و گفت: «سپاه در انجام مأموريت خود در حفظ، حراست و پيشبرد انقلاب اسلامي محافظه كاري نخواهد كرد و اين ممكن نيست مگر با روي كار بودن مديران جهادي و انقلابي در سطوح مختلف سپاه.»
 
سرلشكر جعفري همچنين به مفهوم جهاد كبير اشاره كرد و گفت: «معناي جهاد كبير بي‌اعتمادي به دشمن و تبعيت نکردن از دشمنان است، معناي آن مذاكره‌نکردن نيست. برخي مي‌خواهند بگويند ما كلاً با تعامل با جهان مخالف و در پي جنگيم. من با صداي بلند مي‌گويم سپاه هم به دنبال صلح است اما صلح تنها در صورتي محقق مي‌شود و پايدار مي‌ماند كه دشمنان از شروع جنگ با ما در هراس باشند و از عواقب آن بترسند. صلح با مذاكره صرف به دست نمي‌آيد. اگر كسي بويي از واقعيات نظام سلطه برده باشد، اين را درك مي‌كند.»
 
وي همچنين در رابطه با خبرهايي پيرامون پايان يا تمديد فرماندهي خود كه اخيراً مطرح شده است، تصريح كرد: مسئوليتش در سمت فرماندهي كل سپاه حداقل تا سه سال ديگر ادامه خواهد يافت و با تلاش مضاعف به خدمتگزاري خود به نظام و انقلاب ادامه خواهم داد.
در اين مراسم سردار محمدرضا يزدي با حكم سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه به فرماندهي سپاه محمد‌رسول‌الله(ص) تهران بزرگ منصوب شد. سردار يزدي پيش از اين در سمت معاونت حقوقي و امور مجلس سپاه پاسداران به خدمت مشغول بود.
فرماندهي سپاه تهران بزرگ پيش از اين بر عهده سردار محسن كاظميني بود كه از سال 90 و پس از سردار حسين همداني مسئوليت آن را عهده‌دار شده بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
سلام و درود به سرباز شجاع و دلاور ولایت

دشمن فقد زبان زور می فهمد

یا امام حسین (ع)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
سپاه بازوی توانمندنظام است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
اگر سپاه نبود کشور هم نبود.سلام بر سپاه انقلابی و جهادی.
جانبازوطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
سلام به تمامی سپاهیان واقعا به داشتن اینچنین نیروی مخلص من افتخار میکنم.یادجبهه و جنگ بخیر.امام فرمود.اگر سپاه نبودکشورهم نبود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار