کد خبر: 860277
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
در واكنش به هجمه برخي جريان‌ها عليه سپاه سرلشكر سليماني:
«نبايد كسي سپاه را تضعيف كند و مورد حمله‌هاي گوناگون قراردهد، نبايد تداعي حرف‌هاي دوره‌هاي گذشته را كرد، زيرا امروز سينه سپاه براي ايثار در راه كشور و مردم سپر است.»
«نبايد كسي سپاه را تضعيف كند و مورد حمله‌هاي گوناگون قراردهد، نبايد تداعي حرف‌هاي دوره‌هاي گذشته را كرد، زيرا امروز سينه سپاه براي ايثار در راه كشور و مردم سپر است.»
اين جمله را سردار سرلشكر قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران در جمع رزمندگان دفاع مقدس استان كرمان عنوان كرده است. طي ماه‌هاي اخير برخي جريان‌هاي داخلي همسو با دشمنان نشانه‌دار و قسم‌خورده ملت، حملات گسترده‌اي را عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تدارك ديده‌اند تا ضمن منكوب كردن سپاه، كشور را از خدمات اين نهاد انقلابي در حوزه‌هاي مختلف محروم كنند.

به گزارش خبرگزاري دفاع پرس، سردار سرلشكر قاسم سليماني در ابتداي سخنان خود به مسئله فلسطين به عنوان يكي از ابتكارات مهم و ارزنده امام خميني ( ره) اشاره كرد و گفت: تلاش‌هاي بسياري انجام شد تا اين حركت بزرگ و منحصر به فرد جمهوري اسلامي فراگير نشود و در كشورهاي ديگر وجود نداشته باشد، اما وقتي كلمه‌اي برخاسته از حق و يك بيان مخلصانه يك انسان مخلص و داراي منطق و حكمت بود، خود به خود جاي خود را باز مي‌كند.
فرمانده سپاه قدس با بيان اينكه برخي كشورهاي عربي نمي‌خواستند روز قدس در فلسطين پايه‌گذاري شود، افزود: يكي از مهم‌ترين مسائل و مشكلات مردم فلسطين در طي اين دوره، مظلوميت مردم اين سرزمين است و مردم فلسطين در محاصره كشورهاي دوست و برخي كشورهاي اسلامي هستند.

سرلشكر سليماني با بيان اينكه يكي از شاهكارهاي مهم امام(ره) پايه‌گذاري روز قدس است كه ايران تشيع را روز به روز در جهان اسلام عزتمندتر مي‌كند، افزود: روز قدس هم‌تراز با يوم الله 22 بهمن است كه مردم ما يكپارچه در راهپيمايي اين روز حضور دارند و جاي بسي شگفتي است چگونه اين روز متعلق به يك جاي كوچك هم‌تراز و هم سطح بزرگ‌ترين حادثه و پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن باشد. وي با تأكيد بر اينكه امام(ره) ما را از استعمار و استثمار نجات داد تصريح كرد: ما امروز هر چه داريم از اين انقلاب و امام(ره) است و اين عزت عمومي را مديون خط امام(ره) و استمرار راه و خط امام(ره) توسط مقام معظم رهبري هستيم.
 
فتنه مذهبي براي زمينگير كردن ايران ايجاد شد
فرمانده لشكر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس با اشاره به فتنه مذهبي كه توسط تكفيري‌ها به وجود آمده، افزود: تمام رهبران اهل تسنن ترديد ندارند كه يك فتنه مذهبي ايجاد شد و اينكه منشأ اين فتنه كجاست تفاوت ديدگاه وجود دارد، ولي همه اتفاق نظر دارند كه اين فتنه است. وي ادامه داد: عالمان اهل سنت بيشتر از عالمان شيعه عنوان خوارج را بر اين فتنه گذاشتند.  سرلشكر سليماني افزود: داعش بخش مهمي از كشورهاي عراق و سوريه را تصرف كرد تا به خيال خود دولت اسلامي عراق و شام را ايجاد كنند و اين سرزمين به تنهايي بزرگ‌تر از عراق و سوريه بود و آنها فكر مي‌كردند مي‌توانند بمانند.
 
وي اضافه كرد: هدف تروريست‌هاي تكفيري اين بود كه جمهوري اسلامي با اين توطئه‌ها زمين‌گير شود و در مقابل اين فتنه مذهبي زانو بزند و افرادي كه پشت اين فتنه بودند و آن را شعله‌ور كردند نيز همين تصور را داشتند، در حالي كه عزت و قدرت جمهوري اسلامي ايران پس از به وجود آمدن داعش و در پايان داعش دهها برابر شده است.
 
سليماني ادامه داد: امروز دفاع جهاني جمهوري اسلامي از مردم مظلوم عراق و سوريه باعث شده جمهوري اسلامي ايران جزو عزيزترين كشورها و مردم ما عزيزترين مردم جهان باشند و اتكا و اعتماد به جمهوري اسلامي قابل باور و افزايش پيدا كرد.
 
 وي افزود: يك روز كشور سوريه دچار مشكلات عديده‌اي شده بود و امروز دولت سوريه روز به روز مقتدرتر و تلاش دنيا براي ارتباط با سوريه بيشتر مي‌شود و باور عمومي و جهاني اين است كه نظام سوريه قابل شكست نيست. وي اضافه كرد: امروز ارتش عراق به عنوان يك ارتش ملي و قدرتمند اسلامي در حال حركت است و اين به خاطر نيروهاي جوان و بسيج مردمي و شبيه آن چيزي است كه براي ما در جبهه‌ها و در كشور ما اتفاق افتاد.
وي ادامه داد: ما چند سال پيش در سوريه به اندازه انگشتان دست با افراد و جريانات ارتباط نداشتيم، در حالي كه امروز با صدها هزار نفر ارتباط داريم و در حالي كه برخي كشورها با ما بحث مي‌كردند كه شما از حكومت سوريه دفاع نكنيد، همان كشورها از سياست‌هاي خود رويگردان شده و در كنار جمهوري اسلامي ايران قرار گرفتند.
‌   
اعتراف دشمن به افزايش دهها برابري قدرت ايران
سردار سليماني تاكيد كرد: دشمن به اين نكته كه قدرت ايران دهها برابر افزايش پيدا كرده اعتراف مي‌كند و اين نتيجه سياست، منطق، حكمت و حمايت به حق ايران از مردم مظلوم منطقه است و مثال عيني آن برافراشته شدن تصوير امام و رهبري در كشورهاي منطقه است.  اين يادگار دفاع مقدس افزود: امروز بين دو ملت ايران و عراق همبستگي ايجاد شده است و اين حكمت وقتي اتفاق افتاد كه يك عقل حكيم، سليم، پاك و خالصي در وراي همه عقل‌ها وجود داشته باشد كه اين فكر و عقل و درايت، حكمت مقام معظم رهبري(مدظله) بود.
سردار سليماني با بيان اينكه براي آحاد ملت ايران، ثروتي گرانقدرتر از ثروت رهبري وجود ندارد و با هيچ ثروتي قابل مقايسه نيست، افزود: در كشور نبايد كلامي بر خلاف سياست‌ها و منويات مقام معظم رهبري(مدظله) گفته شود و اگر هم گفته شود و اعتراضي صورت نگيرد در گناه آن سهيم هستيم.
وي به تفاوت‌هاي يك رهبر حكيم و جامع با رهبر جاهل، نادان و مجنون اشاره كرد و افزود: اگر در كشوري نفت زياد داشته باشد اما يك عقل سليم وجود نداشته باشد و عقل مجنون بر يك كشور حاكم شود، حوادث ناگواري اتفاق مي‌افتد و كارهاي ديوانه‌واري مانند جنگ با يمن انجام مي‌شود و خود اين افراد جاهل در خاموش كردن اين آتش ناتوان شده‌اند.
‌  
پاشيدن بذر ترديد در جامعه، بزرگ‌ترين خيانت به كشور
سردار سليماني تصريح كرد: در جمهوري اسلامي همه ما علاوه براينكه در قبال شهدا و جامعه مسئول هستيم، در برابر مذهب و كشورمان نيز مسئول هستيم و بزرگ‌ترين خيانت به كشور اين است كه در جامعه نسبت به اصول اساسي پايه‌هاي اين نظام بذر ترديد پاشيده شود. وي ادامه داد: مهم‌ترين منشأ قدرت و عزت اين كشور وحدت حول ارزش‌ها و اصول است، اگر ما پيرامون موضوعات محوري وحدت نداشته باشيم و هركسي و به هر ميزاني بخواهد در تضعيف عزت اين ملت نقش داشته باشد، او مقصر است.
سرلشكر سليماني با بيان اينكه همه آحاد مردم و احزاب سياسي اعتقاد دارند مقام معظم رهبري(مدظله) ركن ركين اين كشور است، افزود: اگر ايران را به يك كشتي تشبيه كنيم، ناخداي اين كشتي مقام معظم رهبري(مدظله) است كه بدون اين رهبري اين كشتي به ساحل نمي‌رسد و اين اصلاً بحث قانون نيست، بلكه بحث بقا و عزت اين كشور است.
‌   
مردم را نسبت به دين و جامعه را از متدينين نترسانيد
وي با اشاره به اينكه امام(ره) با تقديس ياد مي‌شوند و آيا مي‌توانيم راه امام(ره) را بدون در نظر گرفتن امام امروز ادامه دهيم، افزود: پيرو خط امام(ره) بدون پيرو خط رهبري موضوعيت ندارد و نبايد اين را به مسائل سياسي تطبيق داد، زيرا اگر بخواهيم عزت را حفظ كنيم بايد پشت سر رهبري حركت كنيم وگرنه اين كشتي به ناكجا‌آباد خواهد رفت. وي ايجاد بدبيني مردم نسبت به دين را خطرناك دانست و افزود: نبايد مردم را نسبت به دين بدبين كرد و جامعه را از متدينين ترساند، چرا كه راندن مردم از دين باعث مي‌شود آمار طلاق بالا برود و مفاسد اجتماعي با كمرنگ شدن ارزش‌ها رشد پيدا كند، اينجا ارزش‌ها فقط به معناي رابطه حزب اللهي با حزب اللهي نيست و رابطه حزب الهي با كسي كه دينش ضعيف‌تر است موضوعيت پيدا مي‌كند. سليماني با طرح اين پرسش كه چگونه برخي جامعه را از متدينين مي‌ترسانند، تصريح كرد: اين استراتژي و سياست غلطي است. وي با اشاره به فرمايش حضرت امام (ره)  كه فرمودند «من از سپاه راضي هستم و هرگز نظرم برنمي‌گردد»، اظهار داشت: من اين موضوع را به عنوان يك سپاهي نمي‌گويم، سپاه را با من كه عيب دارم مقايسه نكنيد، من را هدف قرار دهيد، نه سپاه را، اگر سپاه نبود كشور نبود و اين حرف همه روزها است.
‌    
كسي نبايد سپاه را تضعيف كند
سرلشكر سليماني تأكيد كرد: نبايد كسي سپاه را تضعيف كرد و مورد حمله‌هاي گوناگون قراردهد، نبايد تداعي حرف‌هاي دوره‌هاي گذشته را كرد، زيرا امروز سينه سپاه براي ايثار در راه كشور و مردم سپر است و فرقي بين بالاي شهر و پايين شهر نمي‌كند، ما بايد حساس باشيم و سياسي نگاه نكنيم، اگر ما مجاهديم و عزت ايران را مي‌خواهيم، بايد اين اصول را رعايت كنيم.   وي به حمله موشكي سپاه به مواضع داعش اشاره كرد و گفت: اين اقدام چند ويژگي خوب داشت؛ اول اينكه نشان داد جمهوري اسلامي اراده يك عمل را دارد و اصل اراده مهم‌تر از نتيجه بود، دوم اينكه كارهايي كه بچه‌هاي اين ملت كردند نه تنها بچه‌هاي سپاه، در ساخت اين موشك ها، در دقت زدن، در تربيت متخصصين اين موشك‌ها بسيار مهم است.
 وي ادامه داد: من صحنه‌هاي زيادي از اين موشك باران‌ها از جمله موشك‌هاي امريكايي را ديده ام، اما اين حركت سپاه به معناي حقيقي «وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَـكِنَّ اللّهَ رَمَى» بود و نكته سوم اين است كه اگر كسي پايش را از گليمش درازتر كند جمهوري اسلامي برخورد سختي خواهد كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
1
1
سردار بزرگوار ما خدا می زند کسی را که تو وسپاه را بزند وما میشکنیم دست کسی را که بخواهد بر علیه اسلام وسربازان آن دراز شود چه فکری وچه عملی .خداوند شما ها را موفق بدارد
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
1
من یک سپاهیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار