کد خبر: 860273
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
روحاني در ديدار رئيس تحالف ملي عراق:
رئيس‌جمهور با تبريك پيروزي‌هاي اخير دولت، ارتش و نيروهاي مردمي عراق در مبارزه با تروريسم و آزادسازي موصل تأكيد كرد كه بايد با تدبير مسئولان عراقي و تقويت وحدت و يكپارچگي همه اقوام، شادماني ملت دوست و برادر عراق از آزادي موصل، حفظ و دوچندان شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري، دكتر روحاني عصر ديروز در ديدار سيد عمار حكيم، رئيس تحالف ملي عراق اظهارداشت: با پيروزي‌هاي موصل و شكست تروريست‌ها اميدواريم امنيت، ثبات و وحدت عراق بيش از پيش تقويت شود كه بي ترديد اين ثبات و امنيت، به نفع روابط دو ملت ايران و عراق است. رئيس‌جمهور با بيان اينكه تقويت و تحكيم روابط تهران – بغداد خواست دو ملت ايران و عراق و در مسير منافع مشترك است، گفت: جمهوري اسلامي ايران پيوسته خواهان روابطي مستحكم با همه همسايگان، به‌ويژه عراق مي‌باشد. روحاني در ادامه، ضرورت به حاشيه راندن مباحث اختلاف برانگيز و تقويت پايه‌هاي وحدت ميان همه اقوام در عراق را مورد تأكيد قرار داد و گفت: ‏جمهوري اسلامي ايران از عراق با ثبات يكپارچه و متحد حمايت مي‌كند و هر حركتي كه وحدت و ‏يكپارچگي عراق را تضعيف كند به نفع هيچ كس و مورد قبول نخواهد بود.
 
عمار حكيم نيز در اين ديدار با تقدير از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت عراق، به‌ويژه در مبارزه با داعش، گفت: آزاد‌سازي موصل باعث تقويت وحدت ملي در عراق شده است. رئيس تحالف ملي عراق به شرايط جديد كشورش پس از آزادي موصل اشاره كرد و اظهارداشت: عراق بعد از آزادسازي موصل با فضاي جديد، انتظارات و چالش‌هاي جديدي مواجه شده كه عبور از اين چالش ها، برنامه ريزي و طرح ريزي‌هاي دقيق و مشاركت همه اقوام و گروه‌هاي سياسي را مي‌طلبد. حكيم همچنين بر ضرورت گسترش و تقويت بيش از پيش روابط تهران و بغداد تأكيد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار