کد خبر: 860271
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
شمخاني در تماس تلفني با همتاي روس تأكيد كرد
افزايش هماهنگي ميان ايران و روسيه به‌منظور جلوگيري از مداخلات غيرقانوني امريكا در سوريه از ضرورت‌هاي غيرقابل اجتناب در مسير همكاري تهران و مسكو است.
به گزارش تسنيم، نيكلاي پاتروشف دبير شوراي امنيت ملي فدراسيون روسيه صبح ديروز در چارچوب افزايش هماهنگي‌هاي اجرايي ميان نهادهاي امنيت ملي دو كشور در موضوع سوريه طي تماس تلفني با علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان پيرامون روند همكاري‌هاي دو كشور در بحران سوريه و نشست آتي در آستانه قزاقستان با وي گفت‌وگو و تبادل نظر كرد. امير دريابان علي شمخاني در اين گفت‌وگو با استقبال از رايزني‌هاي مستمر دو كشور در فرآيند مقابله با تروريسم اظهار داشت: با توجه به ضرورت بهره‌گيري از تجربيات گذشته به‌منظور بهينه‌سازي روند استقرار و حفاظت از آتش‌بس لازم است ترتيباتي اتخاذ شود كه اقدامات جاري زمينه‌اي براي سوء استفاده تروريست‌هاي شكست‌خورده از شرايط آتش‌بس ايجاد نكند.
 
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به برخي اقدامات ماجراجويانه ايالات متحده امريكا و بهانه‌جويي‌هايي كه مي‌تواند زمينه‌ساز افزايش تنش در منطقه و تقويت جبهه تروريسم شود، افزود: افزايش هماهنگي ميان ايران و روسيه به‌منظور جلوگيري از مداخلات غيرقانوني امريكا در سوريه و جلوگيري از مخدوش شدن تماميت ارضي و حاكميت ملي اين كشور از ضرورت‌هاي غيرقابل اجتناب در مسير همكاري تهران و مسكو است.
 
وي افزود: روند آشكاري به‌منظور تقويت روحيه و حفظ برخي مناطق تصرف‌شده از سوي عناصر مسلح تكفيري از سوي امريكا با حمله به مواضع ارتش سوريه مشاهده مي‌شود كه نقض قطعنامه شوراي امنيت و منشور سازمان ملل است. پاتروشف، دبير شوراي امنيت ملي فدراسيون روسيه نيز در اين گفت‌وگو با اشاره به برگزاري اجلاس آستانه5 در هفته جاري بر ضرورت افزايش هماهنگي‌ها ميان دو كشور به‌منظور تعيين سازوكارهاي استقرار نيروهاي ناظر بر آتش‌بس تأكيد كرد و افزود: براي پيشبرد توافقات و حفاظت از آتش‌بس ايجادشده در سوريه، موضوع تعيين فرايندهاي اجرايي حفاظت از آتش‌بس و نظارت بر آن بسيار حايز اهميت است. وي با ابراز رضايت از دستاوردهاي ميداني و سياسي حاصل از همكاري دو كشور در موضوع مقابله با تروريسم در سوريه اظهار داشت: پيگيري سازوكارهاي سياسي هيچ تأثيري بر مقابله مؤثر با گروه‌هاي تروريستي خارج از فرآيندها و ابتكارات جاري كه زمينه‌ساز آتش‌بس در سوريه شده است، نخواهد داشت.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار