کد خبر: 860204
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
در پی پخش قسمت 13 سریال عاشفانه انجام شد:
جمعی از فعالان فرهنگی و مردم متدین شهرستان اسلامشهر نسبت به اهانت صورت گرفته از سوی عوامل تولید سریال عاشقانه به مردم این منتطقه اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مسئولین به این موضوع شدند.

این روزها سریالی با عنوان «عاشقانه» در شبکه‌ نمایش خانگی منتشر و توزیع می‌شود که صرف نظر از داستان، سطح کیفی اثر، نوع ساخت و سایر مسایل فنی و نقاط ضعف و قوت آن ، اهانت صورت گرفته از سوی دست اندرکاران و عوامل تولید این سریال نسبت به مردم اسلامشهر است که موجب رنجش مردم این منطقه شده است .

موضوعِ مورد توجه، اهانتی است که سازندگان این مجموعه، به ویژه نویسنده و کارگردان «عاشقانه» در قسمت سیزدهم به مردم شریف اسلام‌شهر کرده‌اند واهانتی که متأسفانه مسئولین فرهنگی اسلام‌شهر در برابر آن سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان ندادند.

در «عاشقانه» اسلام‌شهر را محلی برای زندگی خلاف‌کارها، کلاه‌بردارها و مردمانی که زنانشان دو راه بیشتر برای زندگی ندارند یا «تیزی‌به‌دست» گرفتن و یا «شوهر کردن»! نمایش داده شده است.

متاسفانه در این سریال به عمد و یا سهو ،اسلام‌شهر را شهری بی فرهنگ و بی هویت که ادبیات مردمان آن مربوط به دهه‌ بیست و سی است ، دختران آن «چاقوکش» و کلّاش لا ابالی و بچه‌های آن برای دادنِ یک نشانی مردم را تلکه می کنند و... به تصویر کشیده شده ورنجش خاطر اهالی ساکن در این شهرستان شده است.

موج اعتراضات اقشارمختلف مردم این شهرستان زمینه بروزحوادث ناگواری راممکن است بوجود آورد که ،در صورت تکرار این مسائل دور از انتظار نیست وباید متولیان امر با اقدام سریع و به موقع خود، مانع از هتک حرمت مردم شریف این منطقه شوند.

رضا فضل اله نژاد وزنامه نگار اسلامشهری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم ،اظهارداشت : هتک حرمت و اهانت به مردم شریف اسلامشهر نشان ازعدم آگاهی برخی از افراد و مسئولین و متولیان از وضعیت شهرستان اسلامشهر است .

وی افزود:خطاب به آقایان علیرضا کاظمی‌پور وسعید جلالی نویسندگان «عاشقانه» و منوچهر هادی کارگردان اثرعنوان می‌کنم که این شهر درکارنامه فرهنگی وهنری خود اسامی بزرگانی همچون علیرضا نادری؛ نویسنده و کارگردان بزرگ تئاتر و تلویزیون، محسن تنابنده؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نامی کشورمان، حبیب دانش‌پاکران؛ نویسنده و کارگردان تئاتر، روح‌اله دلخانی؛ خطاط و نقاش نامی کشور و جمعی از بزرگان هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات، موسیقی و سایر رشته‌های هنری را در خود ثبت کرده است.

فضل اله نژاد تاکید کرد:اهانت شما با یک خط عذرخواهی ساده رفع نمی‌شود، شما به حیثیت، هویت، جایگاه فرهنگی و شخصیت شهروندان یک شهر اهانت کرده‌اید و آب رفته را با یک سطر نوشته در صفحه‌ی ‌اینستاگرامتان نمی‌توانید به جوی بازگردانید.

مرتضی خانعلی زنجانی ، از فعالان فرهنگی و مداح اهل بیت (ع) هم می گوید:متأسفانه در سريال عاشقانه ها توهين بزرگ به مردم و شهرعزيزمان اسلامشهرشده که ،بنده به نوبه خودم به عنوان كوچكترين عضو اين شهر از نويسندگان "عاشقانه" ها سوْال ميكنم، آقايان محترم ،واقعاً اسلامشهر محلي برای زندگی، اشرار، كلاه بردارها،چاقوكش ها وأمثالهم مي باشد،؟!!

وی افزود: ما درمقامی نيستيم كه بخواهيم درباره كيفيت ،مزمون سريال وبرطرف كردن نيازمخاطب بحث كنيم ،حرف ما اين است شهری كه اين همه هنرمند بزرگ همچون محسن تنابنده ،عليرضا نادری ،حبيب اله دانش پاكران،امیرسهیلی و بسيار اساتيد ديگریدر عرصه های دیگر هنر، فرهنگ و... به كشور معرفی كرده ، بايد اينگونه مظلوم واقع شودو مورد اهانت برخی افراد و متولیان فرهنگی کشور قرار گیرد.؟!

خانعلی تاکید کرد: شهرستان اسلامشهر ،محل پرورش يافتن جوانان خداجو، سربازان ولايت، مدافعين حرم، ورزشكاران ملی پوش و مدال آور،مخترعین وهنرمندان ملی و ...و محل زندگی بیش از خانواده و یادگاران 850 شهید دوران دفاع مقدس است ، لطفاً مراقب حرفها و نوشته های خود باشيد!

عذر بدتر از گناه کارگردان سریال "عاشقانه” در قبال مردم اسلامشهر

بر اساس شواهد و قرائن و مستندات به نظر نمی‌رسد این قسمت از سریال در اسلامشهر ضبط شده باشد و عوامل فیلم خواسته یا ناخواسته یکی از محله‌های تهران را آن هم با این پس زمینه انتخاب کردند و تنها اسم و ویژگی های این شهر البته از دید نویسنده و از زبان بازیگران به میان آمده است.

متاسفانه درمتن سخنان و دیالوگ های این سریال اسلامشهر را شهری دارای افرادی طالب و طرفدار درگیری و دعوا معرفی می کند، شهری که در آن دختران امنیت جانی ندارند تا جایی که مجبور می شوند با خود چاقو حمل کنند.

متولیان امر بدانند که اسلامشهر شهرستانی با بیش از ۵۰۰ هزارنفر جمعیت در جوار پایتخت کشور با داشتن پتانسیل ها و استعدادهای بل القوه درعرصه های مختلف است که، وجود قهرمانان و نخبه های مشهور و نامدار آفتخار آفرین ، در حوزه های ورزشی، فرهنگی و قرآنی است.

این شهرستان تاکنون بیش از ۹۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که از جمله آنان می توان به شهید محمود رضا بیضایی، شهید محمود شفیعی، شهید سید محمود صادقی از شهدای مدافع حرم و شهید علیرضا صفی زاده شهید آتش نشان حادثه پلاسکو نام برد.

حبیب الله پوراحمدی و وحید خزایی در قرآن کریم، سجاد گنج زاده و نگین باقری در رشته کاراته، حمزه زرینی در والیبال، بهنام مهدی زاده در کشتی همه و همه از مردم شهرستان اسلامشهر هستند که در رشته های مختلف افتخار آفریدند.

اما ظاهرا قرار نیست این ظرفیت مثبت شهرستان موردتوجه نویسندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون قرار گیرد ،بلکه برعکس در برخی از تولیدات سمعی-بصری در رسانه ملی و در سینمای خانگی وقتی قصد دارند فرد خلافکاری را نشان دهند قرعه محل سکونت یا محل اختفای این خلافکار یا معتاد به نام اسلامشهر می افتد.

گویی شهرستان‌های دیگر استان تهران یا برخی ازمحله‌های جنوب تهران که در اذهان مردم کارنامه مثبتی ندارند خلافکار، معتاد و دزد ندارد،باید پرسید اسلامشهر چه نقطه تمایزی نسبت به این شهرستان ها و محله ها دارد که موردتوجه نویسندگان و کارگردانان قرار گرفته است؟

عذرخواهی کارگردان سریال عاشقانه از مردم اسلامشهر

این بی احترامی از سوی هر شخصی با هر ویژگی برای مردم فرهیخته و متدین اسلامشهر که همیشه در صحنه های حساس انقلاب حضور مثبت داشته و دارند قابل قبول نیست و با یک عذرخواهی ساده نمیتوان از آن گذشت باید پیگیری لازم از سوی مسئولین محترم شهرستان صورت گیرد.

درنهایت باید پرسید آیا واقعاً میزان جرم و جنایت در اسلامشهر نسبت به سایر شهرستان‌های دیگر یا محله‌های جنوب تهران بیشتر است که این شهر موردتوجه نویسندگان واقع‌شده است؟ آیا امنیت بانوان ساکن در اسلامشهر این‌گونه است که در فیلم معرفی‌شده است؟

به نظر می‌رسد برخی نویسندگان و دست‌اندرکاران صنعت سینما یا از نقاط مثبت اسلامشهر بی‌خبرند و یا دوست دارند قسمت‌های منفی آن را ببینند.

در هر صورت شهروندان و اهالی ولایتمدار و متدین و با فرهنگ شهرستان اسلامشهر از همه مسئولین و متولیان فرهنگی ، سیاسی و ... و تصمیم گیر در شهرستان انتظار دارند با اقدامات قاطع و پیگیریهای لازم از طریق مراجع قانونی ، قضائی و...ضمن برخورد با عوامل این اهانت ، مانع از بروز چنین اقداماتی شوند .

انتهای پیام /

نویسنده / محمدرضا عباسی


غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
20
2
عین حقیقت وگفته همه اسلامشهر نه ولی اکثرش چاقو کش وخلافکارن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
این اظهار نظر شما نشانه فقر فرهنگی شماست،سعی کنید سواد اجتماعی خود را بالا ببرید..اسلامشهر شعرا،نویسندگان وهنرمندان فرهیخته و بزرگی دارد که از دایره اطلاعات و فهم شما خارج است،تعداد زیادی ملی پوش در رشته های مختلف دارد که اتفاقا در رشته خود از باخلاقترینها هستند... اگر اطلاعات ندارید لااقل ادب داشته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
5
8
حتما خودت چاقو کشی که میگی اسلامشهر صد می ارزه جایی که تو بزرگ شدی نه خلافکار نه چاقوکش زندگی نکردی توش حرف نزن
ناشناس
|
France
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
12
همه جای ایران خلاف کار داره چرا اهانت می‌کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
همه جای ایران خوب وبدداره.مثلاهمین خودتهران محله هایی مانند شوش مولوی خراسون.هاشم آبادجوادیه خزانه خاک سفیدتهرانپارس.محله خ اجاره دار.فلاح.کیانشهر.سیزده آبان نهم آبان سابق.دروازه قار.وخیلی محله های دیگه مثلاتهران....پس بدان دوست عزیز.این محله هایی که نام بردم خیلی بی فرهنگ ترازاسلامشهراست.نمیدانی بدان وتحقیق کن ببم جان
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
17
3
سلام باید بگم درست میگن اسلامشهر خیلی خلافکار داخلش هست.دزدقاتل مواد فروش ادم های نامردی هستند اگرم دعوا بشه همه باهم میان جلوودرکل باید بگم چیزی که ایان هست چه حاجت به بیان هست مردم بی فرهنگی داره
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
4
اسلامشهر ، شهر حافظان قرآن هست ، با مردمی دارای فرهنگ و شعور سیاسی و با معرفت و با بصیرت. افتخار میکنیم به شهیدانی همچون محمود رضا بیضایی ، شهید حاج محمود شفیعی ، شهید محمد زمانی ، شهید سردار برند سیفی ، سردار شهید محمد مجازی و ... ما اسلامشهری ها همه ی هموطنان ایرانی رو با فرهنگ میدونیم...تعصب بی مورد ننداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
6
به هم احترام بگذاریم خوب و بد بودن به اصلیت و تربیت انسانها بستگی داره نه به جا مکان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
2
1
ازاهالی محله شوش و خراسان که بهتره.مثلا تهرانی هستند.پرازآدمهای کونی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
3
همه جاخوب وبددارد.همین خودتهران محله هایی داردکه خیلی بدترازاسلامشهراست.اینواکثرمردم تهران میدانند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر