کد خبر: 860199
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
جلسه غيرعلني مجلس درباره قاچاق
رئيس مجلس شوراي اسلامي سير قاچاق كالا و ارز در كشور را نزولي عنوان كرد و گفت: دستگاه‌هاي مسئول حتماً پيگير اين موضوع باشند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي سير قاچاق كالا و ارز در كشور را نزولي عنوان كرد و گفت: دستگاه‌هاي مسئول حتماً پيگير اين موضوع باشند.
به گزارش تسنيم، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد جلسه غيرعلني مجلس كه صبح ديروز برگزار شد، گفت: در اين جلسه مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و وزارت اطلاعات به جلسه غيرعلني مجلس دعوت شده بودند تا درباره موضوع بسيار مهم قاچاق كالا و ارز در كشور توضيح دهند و بگويند چه اقداماتي انجام داده‌ا‌ند و چه كاستي‌هايي داشته‌اند.
وي در تشريح بخش ديگري از جلسه گفت: مركز پژوهش‌هاي مجلس هم نظرات كارشناسي خود را اعلام كرد و تعدادي از نمايندگان هم اظهارنظر كردند. رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: لايحه‌اي هم براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از سوي دولت مطرح شده بود و بعضي از نقاط ابهام هم در اين زمينه در جلسه مشخص و قرار شد لايحه تكميل شود و در دستور كار پارلمان قرار گيرد. لاريجاني اضافه كرد: بعضي از نظارت‌هايي هم كه بايد انجام شود بر اساس قانون با دقت بيشتري بايد جلوي قاچاق گرفته شود كه اين موضوع مد نظر مجلس و نمايندگان قرار دارد. وي با تأكيد بر گزارشي كه در جلسه غيرعلني ديروز مجلس داده شد و نشان مي‌داد سير قاچاق نزول پيدا كرده اظهار داشت: لازم است اقدامات سختگيرانه عملي شود تا اين عارضه از كشور رخت بربندد زيرا تأثير مستقيم روي توليد ملي كشور خواهد داشت. رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: دستگاه‌هاي مسئول حتماً بايد پيگير مبارزه با قاچاق كالا و ارز و راهكارهاي آن باشند و مجلس هم اين موضوع را دنبال خواهد كرد تا مسائل حل شود.
   آيت‌الله سيستاني نقش تعيين‌كننده‌اي در پيروزي‌هاي عراق بر داعش دارد
به گزارش باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني همچنين در ديدار با عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي عراق گفت: جمهوري اسلامي ايران هميشه در كنار ملت عراق تا عبور از بحران‌ها خواهد بود و اميدواريم اين كشور بتواند هرچه سريع‌تر با بازسازي كشور از شرايط بحراني عبور كند. وي افزود: عراق نقش مهمي در منطقه دارد و نبايد اين كشور به سمت تجزيه برود چون اين كار فقط به نفع صهيونيست‌ها خواهد بود و بايد جلوي اين اتفاق گرفته شود و مردم نسبت به اين مسئله و عواقب آن آگاه باشند. داعش ضربه شديدي در عراق خورده است و حال با اين پيروزي كه به دست آمده بايد بقيه راه را با تدبير جلو رود تا بتواند بحران‌هاي پس از جنگ را نيز با موفقيت پشت سر بگذارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت: آيت‌الله سيستاني در شكست تروريست‌هاي تكفيري در موصل نقش مهمي داشتند و اين مهم را به ملت و دولت عراق تبريك مي‌گويم.
در اين ديدار عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي عراق نيز گفت: ما هميشه بر اين نكته تأكيد داشته‌ايم كه اگر در عراق و سوريه با داعشي‌ها به مبارزه نپردازيم بايد در سراسر جهان با آنها درگير شويم. مشورت‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه با داعش به عراق و ساير كشورهاي درگير در منطقه خيلي كمك كرد و پيروزي‌هايي كه اكنون در موصل شاهدش هستيم نتيجه همين همكاري‌ها و اتحادي است كه بين ما وجود داشته است.
عمار حكيم تصريح كرد: اما اين پيروزي‌هاي نظامي نبايد ما را از چالش‌هاي پيش رو غافل كند. مسئله يكپارچگي عراق خيلي مهم است. اگر عراق تجزيه شود اصلاً به نفع اين كشور نيست و كرد، شيعه و سني بايد به صورت يكپارچه و در زير لواي يك پرچم قرار داشته باشند. وي افزود: تجزيه عراق فقط به اين كشور ختم نمي‌شود و در كل منطقه بازتاب خواهد داشت و به نفع كساني تمام خواهد شد كه هميشه به دنبال ايجاد تفرقه ميان كردها و شيعه بوده‌اند. اسرائيل هميشه به دنبال آن بوده كه در خاورميانه پايگاه جدي داشته باشد و به همين دليل از برگزاري رفراندوم و تجزيه عراق و ايجاد اختلاف در ميان مردم عراق حمايت مي‌كند.
رئيس مجلس اعلاي عراق گفت: عراق اكنون در شرايط پس از آزادي موصل در شرايط جديدي قرار گرفته است و بايد برنامه‌ريزي و طرحي براي اين شرايط داشته باشد و همكاري جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند كمك زيادي در اين زمينه كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار