کد خبر: 860031
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی خبر داد:
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: 2 هزار و 500 جنین فریز شده از لقاح آزمایشگاهی به منظور استفاده در سال های آتی در این مرکز نگهداری می شود.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: 2 هزار و 500 جنین فریز شده از لقاح آزمایشگاهی به منظور استفاده در سال های آتی در این مرکز نگهداری می شود.

دکتر علی اصغر غفاری زاده مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود :این جنین ها متعلق به بیش از 400 زوج است که برای درمان به این مرکز مراجعه کرده اند.
وی اظهار کرد: این تعداد جنین به مدت سه سال نگهداری می شوند تا در صورت نیاز والدین در سال های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
وی گفت: در لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی 10 تا 20 تخمک بارور می شود و در روش های موجود یک یا 2 تخمک به رحم مادر منتقل و بقیه فریز می شود تا در سال های آینده در صورت نیاز یا درخواست زوج ها مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر غفاری زاده توضیح داد: جنین های فریز شده در دمای 190 درجه سانتیگراد زیر صفر و در محفظه های مخصوص نگهداری می شود و به هنگام خارج کردن این جنین ها از محفظه، شوک حرارتی به آن وارد شده و به دمای 30 درجه سانتیگراد می رسد.
وی مزیت های روش نگهداری جنین فریز شده را جلوگیری از بیهوشی مجدد مادر، هزینه کمتر، جلوگیری از تحریک مجدد تخمک گذاری و حفظ شانس باردار شدن مادر دانست.
وی اظهار کرد: افرادی که به مرکز ناباروری مراجعه می کنند برای فریز جنین 7 تا 10 تخمک رها می کنند که حداقل باید از این تعداد 80 درصد جنین داشته باشد در هر بار انتقال براساس سن بیمار و شرایط بدنی یک تا سه جنین انتقال پیدا می کند و بقیه جنین ها فریز شده تا از چندقلوزایی که برای مادر خطرناک است، جلوگیری شود.
وی گفت: نداشتن شرایط بارداری یکی از دلایلی است که والدین متقاضی فریز جنین هستند.
مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، درباره هزینه نگهداری فریز جنین گفت: هزینه اولیه براساس ویژگی جنین یک میلیون ریال و نیز برای شارژ سالانه از متقاضیان گرفته می شود.
دکتر غفاری افزود: هنگام فریز جنین 2 تا سه جنین روی یک نی قرارداده می شوند که بعدها هنگام انتقال قابل مصرف باشند و از ذوب خارج نشوند.
وی، در ادامه به انجماد اسپرم در این مرکز اشاره کرد و توضیح داد: برخی بیماران قبل از انجام شیمی درمانی به علت آسیب جدی سلول های جنسی متقاضی انجماد اسپرم در مرکز هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار