کد خبر: 860026
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
در باغ كتاب تهران با مساحت 110هزار مترمربع، به روي مردم باز شد
شهردار تهران گفت: بهره‌برداري از باغ كتاب يكي از بزرگ‌ترين اتفاقات فرهنگي در كشور است.
محمدباقر قاليباف در مراسم بهره‌برداري از مجموعه باغ كتاب با بيان اينكه بهره‌برداري از اين مجموعه بزرگ‌ترين اتفاق فرهنگي در شهر تهران و كشور است، گفت: امروز شاهد هستيم اين مجموعه بزرگ با حضور هنرمندان و فرهيختگان بزرگي آغاز به كار مي‌كند.
شهردار تهران با بيان اينكه اين مجموعه را در زمان وعده داده شده به شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر تحويل داديم، گفت: خوشحالم كه در روزهاي پايانيخدمتم در شهرداري شاهد اتفاق بزرگ، ميمون و مباركي در عرصه هنر، علم و فرهنگ هستم.
 
وي با اشاره به اينكه اين مجموعه متعلق به كودكان، نوجوانان و آينده‌سازان كشور است، گفت: اين مجموعه را كه حاصل تلاش چند ساله همكاران ما در شهرداري است، به فرزندان كشورم تقديم مي‌كنم و اميدوارم همه كودكان و نوجوانان به همراه مادران خود از اين فرصت فرهنگي استفاده كنند.
 
در اين مراسم علي لاريجاني رئيس مجلس، امرودي معاون سابق اجتماعي، مجتبي عبداللهي معاون فرهنگي اجتماعي شهردار تهران، ناصر اماني معاون شهردار، پشمچي‌زاده معاون معماري شهرسازي شهردار تهران، محمود صلاحي رئيس سازمان فرهنگي و هنري، برخي اعضاي شوراي شهر تهران، برخي سفراي كشورهاي خار جي و جمعي از هنرمندان و نويسندگان حاضر بودند. باغ كتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترين كتابفروشي، دسترسي مخاطبان بين‌المللي به منابع اسلام، ايران و انقلاب اسلامي را فراهم مي‌كند.
 
اين مجموعه ضمن افزايش سرانه مطالعه در كشور، مي‌تواند به رشد علمي كودكان، نوجوانان و حتي بزرگسالان كمك قابل‌توجهي داشته باشد.
 باغ كتاب تهران با مساحت 110هزار مترمربع، فضاي مفرح و شادي را براي دورهم بودن خانواده‌ها و در نظر گرفتن ساعتي براي مطالعه و كتابخواني فراهم مي‌كند.   تالارهاي متعدد باغ كتاب همچون تالار علم خردسال، تالار علم كودك، تالار علم نوجوان، كشتي كتاب، بخش داستان‌هاي تجسمي، داستان‌هاي شاهنامه و مجموعه سالن‌هاي سينما، تئاتر، همايش و غيره از جمله زيرپروژه‌هاي باغ كتاب به شمار مي‌آيند.
 يكي از موارد قابل توجه در پروژه باغ كتاب تهران استفاده وسيع از فضاي سبز است كه با استفاده از بام سبز علاوه بر زيبايي و افزايش ارزش ساختمان مي‌توان تا 50 درصد از هدر رفتن آب جلوگيري كرد.
 
فروشگاه‌هاي مختلف براي فروش محصولات فرهنگي و... در باغ كتاب باعث جلب مخاطبان بيشتر از هر گروه سني و با هر جنسيتي مي‌شود. همچنين باغ كتاب مي‌تواند انواع خدمات را در حوزه تمامي رسانه‌ها با انواع مدياها (كتاب، سي‌دي، دي‌وي‌دي، اينترنت و...) به مخاطبان خود ارائه دهد.
 
رفع خلأ آموزش در كشور با بهره برداري از باغ كتاب
علي لاريجاني نيز در اين مراسم اظهار كرد: ما اميدواريم آقاي قاليباف هميشه سرزنده و فعال كار كنند و از وجود ايشان در نظام جمهوري اسلامي ايران به خوبي استفاده شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بازديد خود از مجموعه فرهنگي باغ كتاب تهران خاطر نشان كرد: اين مجموعه هم از نظر معماري قابل توجه بوده و هم در طراحي آن به يك نكته مهم توجه شده كه مسئله اصلي كشور در بحث آموزش چيست؟ نام اين مجموعه باغ كتاب است، اما درواقع باغ روش‌هاي نوين معرفت است كه چطور فرزندان آينده‌اي متناسب با شرايط امروز داشته باشند.
 
وي افزود:  امروز آموزش به معني انباشت اطلاعات نيست بلكه جوشش خلاقيت در كودكان و نوجوانان است. نظام آموزشي ما نيز بايد خود را مسلح به اين زمينه كند و  نشان دهد كه فهم پاسخ‌هاي لازم توسط افراد مسئله اصلي است. در واقع ظرفيت آموزش و پرورش ما بايد به سمت نگاه نوين و فهم و درك معرفت برود. آنچه كه در گشت و‌گذار يك ساعته توجهم را جلب كرد اين بود كه طراحان باغ كتاب به اين موضوع پي بردند كه آينده ايران به اين موضوع بستگي دارد كه ماده اصلي فكري براي كودكان ونوجوانان بايد چطور تامين شود و بايد نوعي بيداري و درك از سوي افراد فراهم شود. در بخش‌هاي مختلف هم اين موضوع نمود دارد و با روش‌هاي جذاب براي كودكان و نوجوانان تمهيداتي فراهم كردند.  رئيس مجلس با اشاره به پيش‌بيني باغ كتاب تهران در مجموعه عباس آباد اظهار كرد: خوب است باغ فلسفه هم پايه ريزي شود. در مجموعه عباس آباد باغ موزه دفاع مقدس هم با فكر و انديشه شكل گرفت و البته منزلت دفاع مقدس هم اقتضا مي‌كند چنين مجموعه باشكوهي براي آن پيش بيني شود.
 
لاريجاني در پايان از وزير آموزش و پرورش، مسئولان اين وزارتخانه، معلمان و والدين خواست دانش آموزان و كودكان و نوجوانان را با مجموعه فرهنگي باغ كتاب تهران آشنا كنند، چرا كه به گفته وي استقبال آموزش و پرورش به رونق اين مجموعه كمك و بخشي از كمبود آموزش در كشور را برطرف مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار