کد خبر: 859799
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
اداره کل بنیاد مسکن گلستان
زمانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از صدور بیش از 89 هزار جلد سند روستایی در راستای سند دار کردن خانه های روستایی خبر داد

محمدتقی زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: اجرای طرح سنددار کردن خانه های روستایی، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاها و امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی و همچنین افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک را در پی دارد.

 وی با اشاره به اجرای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن روستایی افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح تاکنون بنیاد مسکن ۸۹ هزار و ۶۸۱ جلد سند به متقاضیان روستایی تحویل داده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: طرح های پنج ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در سطح روستاها تا قبل از سال ۹۰ اجرا می شد که با توجه به موفقیت ها و اثرات مثبت آن، در حال حاضر در قالب قانون الحاق موای به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اجرا می شود.

وی ادامه داد: در همین زمینه از سال ۹۲ تاکنون برای املاک شهری دو هزار و ۱۹۴ جلد سند مالکیت صادر شده است.

زمانی نژاد در خصوص واگذاری زمین های روستایی هم گفت: برای برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مناسب برای تأمین اراضی مسکونی روستایی در جهت توسعه کالبدی روستاها و هم چنین کمک به اقشار کم درآمد و فاقد زمین و مسکن براساس تبصره سه ماده چهار اساسنامه، موظف است در روستاهایی که امکان تملک زمین وجود دارد، نسبت به شناسایی، تملک، تسطیح، تفکیک و واگذاری زمین مناسب اقدام کند.

 وی اعلام کرد: در همین راستا بنیاد مسکن استان توانسته است بیش از هفت هزار و ۷۴۱ قطعه زمین به روستاییان تحویل دهد.

 گفتنی است، گلستان ۹۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال گذشته ۴۷٫۸ درصد جمعیت استان در این روستاها سکونت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر