کد خبر: 859472
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
در حالی که اجاره بها تابع قیمت مسکن است و مسکن 5 سال است که در رکود شدید به سر می‌برد رئيس اتحاديه مشاوران املاك گفت: در حال حاضر رشد اجاره‌بها در شهرهاي كوچك زير ۵ درصد و در شهرهاي بزرگ ۷ تا ۱۰ درصد است.
در حالی که اجاره بها تابع قیمت مسکن است و مسکن 5 سال است که در رکود شدید به سر می‌برد رئيس اتحاديه مشاوران املاك گفت: در حال حاضر رشد اجاره‌بها در شهرهاي كوچك زير ۵ درصد و در شهرهاي بزرگ ۷ تا ۱۰ درصد است.
به گزارش تسنيم، حسام عقبايي ضمن اشاره به اين جمله كه نرخ سود بانكي در كشور بالاست، افزود: بخش عمده‌اي از موجران رويكرد سرمايه‌اي و كسب درآمد به بازار اجاره‌بها دارند بنابراين ارزش ملك خود را با سود بانكي حاكم بر كشور قياس مي‌كنند.
وي همچنين با بيان اينكه كاهش سود بانكي در متعادل‌سازي بازار اجاره بهاي مسكن بسيار حائز اهميت است، اظهارداشت: با توجه به اينكه قيمت مسكن از سال 92 در كشور افزايش پيدا نكرده ولي در برابر بازار اجاره‌بها در اين بازه زماني هرساله رشد را تجربه كرده است.  اين كارشناس بازار مسكن اصلي‌ترين سبب رشد اجاره‌بها در كشور را افزايش تقاضا و كمبود عرضه مسكن دانست و بر لزوم توجه دولت به ايجاد توازن در اين حوزه تأكيد كرد.
وي در ادامه از انعقاد 20 هزار قرار‌داد اجاره‌بها در تهران و 80 هزار قرارداد در كشور خبر داد و افزود: در حال حاضر رشد اجاره‌بها در شهرهاي كوچك زير 5 درصد و در شهرهاي بزرگ 7 تا 10 درصد است.  عقبايي اضافه كرد: قيمت اجاره‌بها در شهرهاي كوچك با توجه به توازن عرضه و تقاضا ظرفيت افزايش قيمت را ندارد و اجاره‌بهاي سال گذشته بايد در شهرهاي كوچك لحاظ شود.
وي با بيان اينكه قيمت مسكن اصلي‌ترين شاخص تعيين قيمت اجاره بهاست، گفت: با توجه به اينكه از سال 92 به بعد قيمت مسكن در كشور افزايش نيافته به تبع اجاره‌بها نيز نبايد در جامعه افزايش مي‌يافت ولي متأسفانه چنين شد.
رئيس اتحاديه مشاوران املاك كشور ضمن اشاره به اين جمله كه رقابت ناسالم بين مستأجران باعث افزايش قيمت اجاره‌بها مي‌شود، اظهارداشت: بدون شك با ايجاد رقابت در حوزه توليد و افزايش عرضه مي‌توان حباب قيمت مسكن را در حوزه اجاره‌نشيني كاهش داد.  وي در ادامه ضمن درخواست از دولت مبني بر اصلاح هرچه سريع‌تر سياست‌هاي پولي و بانكي به جهت پيشگيري افراد سودجو و سوداگر در اين حوزه يادآورشد: نبود متولي قيمت‌گذاري در بخش مسكن از ديگرمشكلات قيمت اجاره‌بها در كشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار