کد خبر: 859423
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: 22 رتبه برگزیده کشوری رهاورد حضور دانش‌آموزان کردستانی در مسابقات فرهنگی هنری است.

رشید قربانی در گفت‌و‌گو با جوان در کردستان اظهار کرد: دانش‌آموزان استان کردستان در سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری که در سال‌تحصیلی 95-96 شرکت کردند و موفق به کسب 22 رتبه برگزیده کشوری شدند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگی هنری دانش‌آموزان در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد، افزود: در مرحله آموزشگاهی بیش از 209 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در این مسابقات شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات در دو بخش غیر حضوری شامل هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی و نمایشی، ادبی و پژوهشی رسانه و فضای مجازی و در بخش حضوری شامل هنرهای آوایی و نمایشی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: دو هزار و 830 اثر در بخش هنرهای آوایی و نمایشی داوری و آثار و نفرات برتر استان به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند و در نهایت 22 رتبه برگزیده کشوری رهاورد حضور دانش‌آموزان استان در این مسابقات بود.

قربانی با اشاره به اسامی برگزیدگان این دوره از مسابقات گفت: در این مسابقات علی اصغر میرانی از شهرستان قروه، مهران رحمان‌زاده، سرگل قادری و اسرا قادر نیا از سقز در رشته خوشنویسی، ثنا خوشامن و آرینا صلاحی بانه از مریوان در رشته نقاشی، یگانه عظیمی از ناحیه یک سنندج در رشته قلم زنی، روژین رجبی از سقز و پریا راستی از مریوان در رشته طراحی و صدف گلشنی از ناحیه یک سنندج در رشته کاریکاتور موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند.

وی اضافه کرد: هژیر حیدری از مریوان در رشته عکاسی، هژیر زندی و نوید زارع از ناحیه یک سنندج در رشته فیلم کوتاه، مبین پرویزی از کامیاران، سجاد مرتضی‌پور از بیجار در رشته وبلاگ نویسی، سیاوش فرج الهی از دیواندره در رشته مقاله پژوهشی، صبا فیض‌الله پور در رشته شعر از بانه، رضوان حمزه ایی از قروه در رشته داستان، سعید فرزانگان و ثنا صمدی از ناحیه یک سنندج و ثنا سجادی و نسترن ملکی از ناحیه دو سنندج در رشته تک‌نوازی رتبه برتر کشوری را از آن خود کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان این موفقیت ارزشمند را به دانش‌آموزان برگزیده، خانواده آنان، دانش‌آموزان و فرهنگیان استان تبریک گفت و از تلاش و زحمات دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر