کد خبر: 859177
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی خبر داد؛
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: در سال گذشته توفیق خدمت‎گزاری و پذیرایی از 300 هزار زائر زیارت اولی محروم و مستضعف نصیبمان شده است.

مصطفی خاکسار قهرودی همزمان با دومین روز از ماه شوال، در ویژه برنامه‌ای با عنوان «نگاه خورشید» که از شبکه قرآن و معارف سیما به صورت زنده پخش شد، ضمن تبریک عید سعید فطر، به معرفی اقدامات ویژه معاونت امداد و مستضعفان آستان قدس رضوی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: هر کسی که توفیق تشرف به زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) نصیب و روزی‌اش می‌شود و پا در این وادی بهشتی می‌گذارد، در محضر امام رضا(ع) محروم و مستضعف است. همه ما دست خالی به محضر امام رئوف مشرف می‌شویم و امید داریم توفیق بهره‌مندی نصیبمان شود.

خاکسار قهرودی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حکمشان به تولیت آستان قدس رضوی موضوع خدمت را سرلوحه و محور این حکم قرار دادند. ایشان در این منشور هفت‌گانه، ارائه خدمت به محرومان و مستضعفان را مورد تاکید و توجه قرار دادند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی باید تلاش کند در همه برنامه‌هایش نوعی از خدمت را ارائه دهد، افزود: این خدمت گاهی جنبه فرهنگی و گاهی جنبه آماده‌سازی و تسهیل حضور زائر در این بارگاه را دارد تا زائران و مجاوران بتوانند اندوخته و بهره معنوی بیشتری از زیارت داشته باشند.

خاکسار قهرودی ادامه داد: این خدمات تا کنون در قالب ارائه برنامههای مختلف و اقدامات فراوان صورت گرفته است. اگر معبری باز می‌شود که زائر راحت‌تر عبور کند و محلی اختصاص می‌یابد که زائر ساعتی را استراحت کند، به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر از زیارت و از مصادیق مختلف ارائه خدمت است که مقام معظم رهبری در حکمشان به تولیت آستان قدس رضوی به آن اشاره فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ارائه خدمت در همه برنامه‌ها به عنوان یک دستور، سیاست و راهبرد از ناحیه تولیت آستان قدس رضوی به همه بخش‌ها ابلاغ شده و موضوع توجه به محرومان و مستضعفان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است،  به عنوان یک پیوست و اصل راهبردی در تمامی امور این مجموعه عظیم انجام می‌شود.

خاکسار قهرودی با اشاره به تشکیل معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی، گفت: آستان قدس رضوی با پشتیبانی سایر معاونت‌ها تلاش کرده در اتفاقات مختلفی که در اقصی نقاط کشور رخ داده است، اعم از سیل و زلزله‌ حضور یابد و در قالب اردوهای جهادی، ارائه خدمات پزشکی و درمانی، توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی به یاری مردم آسیب دیده بشتابد.

خاکسار قهرودی، همچنین ارائه خدمات تغذیه و غذاهای متبرک به نقاط مرزی، گسترده شدن سفره‌های اطعام و اکرام رضوی در تمامی نقاط مختلف استان‌ها، توزیع صدها هزار غذا در مناطق مختلف در ماه رمضان امسال و... را که با کمک و همکاری برجسته مردم و خیرین صورت گرفته است، از دیگر خدمات این معاونت دانست.

وی افزود: سفره‌های اطعام رضوی علاوه بر استان خراسان رضوی در سایر شهرستان‌های دیگر از جمله استان مرکزی و اکثر شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان گسترده شد.

وی با اشاره به موضوع اقامت زائرسراهای ارزان قیمت گفت: آستان قدس رضوی با کمک و همکاری هتل‌ها و خیرین، تلاش کرده اقامتی ارزان و استاندارد را در دو نقطه زائرشهر و زائرسرا ویژه اسکان زائران کم برخوردار و محروم فراهم آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار