کد خبر: 859171
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي حمايت از گروه‌هاي تروريستي و ايجاد محدوديت براي ورود مسلمانان به اين كشور را دو روي سكه و سياست‌هاي متناقض و اسلام ستيزي دولت امريكا دانست كه در عمل نفرت امت اسلامي را از امريكا افزايش مي‌دهد.
علاءالدين بروجردي با بيان اينكه كه امريكا از يك طرف با ترويج افراطي گري در دنياي اسلام و از طرف ديگر با تحديد ورود اتباع كشورهاي مسلمان سياست متناقضي را در پيش گرفته است تصريح كرد: اين سياست‌ها براي امريكايي‌ها نيز سودي نخواهد داشت. وي با اشاره به حكم دادگاه عالي امريكا درباره فرمان مهاجرتي ترامپ و تأييد كلي اين حكم با لحاظ موارد استثنا براي ورود مسلمانان از چند كشور به ايالات متحده گفت: امريكايي‌ها در خصوص دنياي اسلام و رويه برخورد با مسلمانان در سال‌هاي گذشته تا امروز سياست متناقضي را در پيش گرفته‌اند. نماينده مردم بروجرد در ادامه اين مطلب افزود: تقويت افراط گرايي در جهان اسلام از چند دهه گذشته يعني از زمان اشغال خاك افغانستان توسط اتحاد جماهير شوروي و بنيان‌گذاري القاعده در پاكستان و پس از آن حمايت و تربيت اين گروه‌ها يك روي سكه اين برخورد متناقض است.
 
وي ادامه داد: در ادامه همين رويكرد بايد به اين موضوع نيز اشاره كرد كه در سال‌هاي بعد از ايجاد و حمايت از القاعده به خصوص چند سال اخير در تحولات عراق و سوريه، امريكا گروهك‌هاي ديگري چون داعش و النصره را ايجاد و حمايت مالي كرد كه اين يك روي سكه سياست امريكايي‌ها است تا از اسلام چهره غيرواقعي و خشونت باري را در افكار عمومي ترسيم كند. بروجردي در تشريح اين سياست متناقض امريكا همچنين گفت: از طرف ديگر به عنوان روي دوم سياست‌گذاري در دوران ترامپ صورت مي‌گيرد كه براي ايجاد محدوديت ورود اتباع تعداد زيادي از كشورهاي مسلمان است كه اين اقدام تحت عنوان مبارزه با افراط گرايي است كه خود امريكا به وجود آورنده و سياست‌گذار آن بوده است. وي تصريح كرد: امريكايي‌ها هم از يك طرف اين موضوعات را تقويت و از طرف ديگر براي ورود مسلمانان به كشور امريكا محدوديت ايجاد مي‌كنند كه هر دو روي سكه با سياست اسلام ستيزي امريكا هم‌خواني دارد كه در عمل نفرت امت اسلامي را از امريكا افزايش مي‌دهد و براي امريكايي‌ها نيز سودي نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار