کد خبر: 859168
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب پس از 8 سال:
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه معتقدم در انتخابات ۸۸ تقلب نشده، گفته است: ادعاي تقلب، با تکيه بر حداقل مستندات و صرفاً بر اساس شايعات، اخبار ناموثق و گزارشات نادقيق مطرح شد.
به گزارش تسنيم، سعيد شريعتي، عضو سابق حزب منحله مشارکت گفته است: ريشه‌ اصلي اين رخدادهاي غم‌انگيز، انتشار و دامن زدن به شايعه تقلب گسترده در انتخابات بود، ادعايي فوق‌العاده بزرگ و مسئوليت‌آور با تکيه بر حداقل مستندات و صرفاً بر اساس شايعات، اخبار ناموثق و گزارشات نادقيق.
من نه در اينجا بلکه از پيش معتقد بودم که در انتخابات تقلب نشده است به اين معنا که اعداد و ارقام اعلام شده با تقريب معقول و مرسوم همه انتخابات‌ها همين است.
شريعتي ادامه داد: به اعتقاد من در مکانيزم موجود رأي‌گيري و شمارش آرا خصوصاً در انتخابات رياست جمهوري که به صورت سراسري و معمولاً با تعداد کمي از نامزدها برگزار مي‌گردد، امکان تقلب در حدي که با چنين فاصله‌اي آرا‌ را دگرگون کند، وجود ندارد.
ريشه توهم به وجود آمده آنجاست که اصلاح‌طلبان گمان مي‌کردند با افزايش مشارکت بالاي 60 درصد پيروزي آنان قطعي است، اما مشارکت به 85 درصد رسيد اما چون دوقطبي ديگري در جامعه رواج يافت خصوصاً با آن ناشکيبايي و اشتباهي که يکي از بزرگان حامي نامزد مورد حمايت ما در روزهاي منتهي به انتخابات مرتکب شد، نتيجه غير از آن چيزي شد که ما تصور مي‌کرديم.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
عجب سودسهام عدالت را ندیدی .من که دیدم چطوری در روستاها رای جمع میکرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار