کد خبر: 859163
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
خوش­‌خيالي دولت، ايرانيان را در رسانه‌هاي غربي بي‌كرامت كرده است
يك روز در گزارشي ايرانيان عصباني‌ترين مردم دنيا معرفي مي‌شوند، روز ديگر برچسب غمگين‌ترين مردم را بر پيشاني ايراني‌ها مي‌چسبانند.
نيره ساري

يك روز در گزارشي ايرانيان عصباني‌ترين مردم دنيا معرفي مي‌شوند، روز ديگر برچسب غمگين‌ترين مردم را بر پيشاني ايراني‌ها مي‌چسبانند. از پروژه‌هاي هدفمندي چون تحريم‌ها كه هر هفته به بهانه‌اي جديد همچنان به قوت خود باقي است هم كه بگذريم، اتهامات و ادعاي حقوق بشري هم الي ماشاءالله جزو موارد ثابت و جدا‌نشدني از گزارش‌هاي ماهانه و سالانه كشورهاي غربي عليه ايران شده است. اخيراً اعتياد و مواد مخدر، روسپيگري و كودك‌آزاري ايرانيان هم كه به فواصل زماني مشخص توسط تريبون‌هاي غربي به جهان مخابره مي‌شود. اين‌بار نيز به ادعاي وزارت خارجه امريكا ايران از جمله كشورهايي معرفي شده كه تلاش قابل توجهي براي مقابله با قاچاق انسان انجام نمي‌دهد! در همين شرايط همچنان اولويت سياست خارجي ما پافشاري براي تعامل با دنيا در راستاي حفظ هيچ و پوچ است تا از اين راه بتوانند افكار عمومي در مورد حفظ عزت ملي را اقناع كنند! اما به راستي كرامت ملي چيست؟!
 
در كنار تحريم‌ها، موضوعات ثابت ديگري نظير پروژه‌هاي اتهامات حقوق بشري و از اعتياد و مواد مخدر گرفته تا روسپيگري و كودك‌آزاري اين روزها پاي ثابت پروپاگانداي رسانه‌هاي غربي عليه ايران است. براي اين موضوع هم گزارش‌­هاي رنگارنگي ارائه داده شده و مي‌شود.
 
گزارش حقارت‌آميز سالانه امريكا از قاچاق انسان در ايران
در تازه‌ترين اين گزارش‌ها به ادعاي وزارت خارجه امريكا دولت ايران از جمله كشورهايي معرفي شده است كه تلاش قابل‌توجهي براي جلوگيري از «مشکل گسترده قاچاق انسان» انجام نمي‌دهد. در بخشي ديگر از اين گزارش از ايران خواسته شده که به قوانين بين‌المللي احترام بگذارد و تلاش‌هاي بيشتري براي کشف شبکه‌هاي قاچاق انسان و شبکه قاچاق جنسي انجام دهد! سوءاستفاده جنسي از دختران، قاچاق انسان براي کار در روسپي‌خانه‌هاي منطقه کردستان عراق، افزايش صيغه‌هاي چند ساعته تا يک هفته‌اي براي بهره‌برداري جنسي و مواردي از اين قبیل از جمله موضوعات مورد بررسي در اين گزارش حقارت‌آميز است.  اگر گزارش فوق را غلط و ادعايي كذب تلقي كنيم كه قريب به يقين همين‌گونه هم هست، همچون هميشه آنچه جاي خالي آن احساس مي‌شود، انفعال سياست خارجي و دستگاه ديپلماسي است كه نتيجه آن اين شده كه هر روز شاهد ورق خوردن برگي از حقارت كذايي ملت ايران در گزارش‌هاي سالانه، ماهانه و هفتگي كشورهاي غربي باشيم؛ همچنان سياست خارجي ما بر طبل تعامل با دنيا براي حفظ عزت ملي مي‌كوبد! در چنين شرايطي به راستي از دست­اندركاران امر بايد پرسيد عزت ملي دقيقاً از منظر شما چيست؟!
 
اگر هم بر فرض قريب به محال گزارش فوق را درست و بر پايه مواردي مستدل در نظر بگيريم كه باز هم بايد از دولت محترم پرسيد براي رفع اينچنين معضلات و آسيب‌­هاي اجتماعي كلاني چه تدابيري انديشيده است يا لااقل قرار است بينديشيد؟! اساساً تا چه حد كم­ كاري و ندانم‌كاري باعث رخداد اين فجايع شده است؟!
 
عزت ملي در كلام رهبر انقلاب اسلامي
به تعبير رهبر فرزانه‌ انقلاب، نقشه‌ راه مردم در پاسداري از انقلاب اسلامي، اين است که عزت ملي در عرصه‌هاي گوناگون به‌منصه‌ ظهور برسد. رهبر انقلاب همچنين در جايي بيان داشته‌اند: عزت ملي عبارت است از اينکه يک ملت در خود و از خود احساس حقارت نکند. نقطه‌ مقابل احساس عزت، احساس حقارت است؛ يک ملت وقتي به درون خود - به سرمايه‌هاي خود، به تاريخ خود، به مواريث تاريخي خود، به موجودي انساني و فکري خود - نگاه مي‌کند، احساس عزت و غرور کند، احساس حقارت و ذلت نکند.
 
تعريف عزت ملي از نگاه دولت
در كنار مباحث ذكر شده، ما دولت مستقري را داريم كه مهم‌ترين دستاورد خود را دستيابي و دفاع از عزت ملي مي‌داند! هرچند در اين زمينه تعريف دقيقي ارائه نشده است، اما دولت خود را مصداق بارز بازگرداندن عزت ملي تعريف مي‌كند و در اين زمينه نشستن پاي ميز مذاكره و توافقات برجامي با كشورهاي دنيا را جزو پايه‌هاي بازگرداندن اين عزت ملي مي‌داند و معتقد است از اين راه چهره و وجهه حقيقي ملت ايران را به جهانيان نشان داده است! تأكيد بر دستاوردهاي برجامي و بازگرداندن عزت ملي از راه رفع تحريم به عنوان مهم‌ترين هدف مذاكرات در حالي است كه همان ابتدا نگراني از سنگ‌اندازي‌ها در روند اجراي برجام، دورنماي توافق هسته‌اي ايران و 1+5 را غبارآلود كرده بود و در نهايت هم نقض هر روزه برجام با اعمال تحريم‌هاي جديد از چپ و راست خبرهايي شنيده مي‌شود. همين امر به تنهايي علامت سؤال بزرگي مقابل تعريفي است كه دولت از واژه عزت ملي مي‌كند. به راستي چه كسي مسئول پاسخگويي به نقض كذايي و هر روزه كرامت ايرانيان و موج­‌سواري رسانه‌هاي غربي در اين رابطه است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار